عملیات زهکشی ۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی گلستان آغاز شد

عملیات زهکشی ۵۰ هزار هکتار از اراضی گلستان و طرح توسعه سامانه نوین آبیاری در سطح ١۵ هزار هکتار از زمین های کشاورزی با حضور جمعی از مسئولان آغاز شد.

عملیات زهکشی ۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی گلستان آغاز شد

صبح یکشنبه با حضور هادی حق شناس، استاندار گلستان، سردار سعید محمد، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص)، سردار علی ملک شاهکوهی، فرمانده سپاه نینوا و مختار مهاجر، رییس سازمان جهادکشاورزی استان آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه زهکشی اراضی اولویت دار استان گلستان در سطح ۵٠ هزار هکتار به صورت متمرکز در کردکوی برگزار شد.

طرح توسعه سامانه نوین آبیاری در سطح ١۵ هزار هکتار از دیگر طرح هایی بود که عملیات اجرایی آن امروز آغاز شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان در این جلسه، اظهار کرد: مقرر شده بود که زهکشی ۳۰ هزار هکتار اراضی شمالی استان با همت قرارگاه خاتم انجام شود که ۹۵ درصد آن اجرا شده است.

مختار مهاجر افزود: ۲۰ درصد ابنیه این پروژه باقی مانده که تا ۲۰ روز آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی از آغاز عملیات اجرایی زهکشی ۵۰ هزار هکتار از دیگر اراضی استان خبرداد و گفت: توافقات اولیه انجام شده و تفاهم نامه آن هم به امضا رسیده است.

طبق گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان اجرای این طرح ها باعث افزایش بهره وری اراضی کشاورزی شده و صرفه جویی منابع خواهد شد.

مهاجر همچنین از ورود قرارگاه سازندگی در برق کردن چاه ها، لایروبی و مرمت آبندان ها خبرداد.

گفتنی است که استاندار گلستان پیش از این اعلام کرده بود که تا پایان دولت، حداقل ۵۰ درصد از زهکشی ۲۸۰ هزار هکتار اراضی اولویت دار گلستان را به پایان خواهد رسید که تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و ۳۰۰ میلیارد تومان ابلاغ جدید هم به این پروژه تزریق شده است.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها