قیمت مرغ در گنبدکاووس به ثبات رسید

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گنبدکاووس گفت: با توزیع روزانه ۱۵ تا ۲۰ تن مرغ گرم (کشتار روز) با نرخ مصوب هر کیلوگرم ۲۰۸ هزار ریال، هم اکنون قیمت این ماده پروتئینی در شهرستان به ثبات رسیده است.

قیمت مرغ در گنبدکاووس به ثبات رسید

خلیل رجبلی روز چهارشنبه اظهار داشت: امسال با توجه به کاهش جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری گنبدکاووس‌، قیمت مرغ در برخی ایام افزایش پیدا کرد که با توزیع ۵۷۰ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم مرغ گرم در سه بازه زمانی هر مرحله ۲۰ روز با نرخ مصوب، هم اکنون تعادل قیمتی به بازار این ماده پروتئینی بازگشته است.

وی با اشاره به مصرف روزانه هشت تن تخم مرغ در گنبدکاووس، افزود: به‌دنبال کاهش عرضه و افزایش تقاضا در چند هفته گذشته، از ۱۵ آذر توزیع روزانه سه تن تخم مرغ با قیمت مصوب کیلویی ۱۴۵ هزار ریال در شهرستان آغاز شده که قرار است توزیع این ماده پروتئینی طی روزهای آینده تا سقف تقریبی هفت تن در روز برای تعادل بخشی به قیمت آن در بازار، افزایش یابد.

هم اکنون قیمت تخم مرغ در بازار آزاد هر کیلوگرم حدود ۱۷۰ هزار ریال است.

رجبلی همچنین با اشاره به افزایش قیمت روغن خوراکی طی ماه گذشته، اضافه کرد: در این مدت مقدار ۱۰۰ تن روغن با هدف تنظیم بازار در گنبدکاووس توزیع شد و هفته آینده نیز ۱۵۰ تن دیگر با نرخ دولتی توزیع خواهد شد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گنبدکاووس، توزیع سه هزار و ۵۰۰ کیلوگرم گوشت قرمز منجمد، ۷۵ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم مرغ منجمد، ۶۰ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم برنج خارجی و ۱۰ هزار کیلوگرم شکر را از دیگر اقدامات انجام شده با هدف تنظیم بازار اقلام اساسی در این شهرستان عنوان کرد.

وی از انجام ۲۶۵ مورد بازرسی توسط بازرسان این اداره طی یک ماه گذشته با تشدید محدودیت‌ها به دلیل شیوع کرونا و کنترل و نظارت بر بازار عرضه محصولات مورد نیاز مردم گنبدکاووس خبر داد و گفت: حاصل این بازرسی‌ها شناسایی ۵۵ واحد صنفی متخلف به دلیل رعایت نکردن شیوه‌نامه بهداشتی، گرانفروشی و عرضه خارج از شبکه بود که پرونده آنها با ارزش جریمه نقدی تقریبی ۳۴۰ میلیون ریال به اداره تعزیرات حکومتی این شهرستان ارسال شد.

رجبلی همچنین همکاری کسبه و بازاریان گنبدکاووس برای اجرای محدودیت‌ها و رعایت شیوه‌نامه بهداشتی را حدود ۹۰ درصد اعلام کرد و افزود: در این مدت به ۲۱۰ واحد صنفی متخلف دیگر نیز تذکر داده شد.

هم اکنون در شهرستان گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت افزون بر ۱۲ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب مشغول فعالیت هستند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها