دستگیری بازگیران در گنبدکاووس ۱۰۰ درصد بیشتر شد

رییس اداره حفاظت محیط زیست گنبدکاووس گفت: که با اجرای اقدامات مراقبتی توسط محیط‌بانان، نیروهای مرزبانی و همکاری مردم بومی، دستگیری صیادان متخلف پرندگان شکاری از ابتدای سال تاکنون نسبت به سال قبل ۱۰۰ درصد بیشتر شد.

دستگیری بازگیران در گنبدکاووس ۱۰۰ درصد بیشتر شد

محمد دردی آق‌آتابای روز سه‌شنبه اظهار داشت: با ورود به موقع محیط‌بانان و همکاری خوب مردم و نیروهای مرزبانی امسال ۲۲ شکارچی متخلف قبل از آغاز بازگیری پرندگان شکاری و در حین طعمه‌گذاری در گنبدکاووس دستگیر شدند.

وی افزود: با افزایش شمار صیادان دستگیر شده در گنبدکاووس، پیش بینی می‌شود آمار بازگیری پرندگان شکاری در این شهرستان کاهش محسوسی پیدا کرده باشد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست گنبدکاووس گفت: مناطق دشت و بیابانی نواحی شمالی این شهرستان از جمله روستای کرند از بهترین زیستگاه‌های پرندگان شکاری است و هر ساله از اواسط تابستان تا بهمن ‌ماه تعداد قابل توجهی پرنده از نوع شاهین، بحری، بالابان و دلیجه در این مناطق مشاهده می‌شود.

آق آتابای افزود: در این مدت افراد سودجو با حضور در مناطق مرزی گنبدکاووس و اغفال ساکنان کم بضاعت، با روش‌های مختلف اقدام به زنده‌گیری پرندگان شکاری می‌کنند و سپس آنها را برای فروش به کشورهای حوزه خلیج فارس انتقال می‌دهند.

وی اضافه کرد: جوندگان و ملخ‌ها منبع تغذیه پرندگان شکاری هستند و حضور این گونه از پرندگان در مناطق شمالی گنبدکاوس نقش مهمی در کنترل جمعیت جوندگان و کاهش آسیب ملخ‌ها به مزارع کشاورزی دارد.

دستگیری بازگیران در گنبدکاووس ۱۰۰ درصد بیشتر شد

رییس اداره حفاظت محیط زیست گنبدکاووس همچنین گفت: امسال ۳۷ نفر از ۴۳ شکارچی و صیاد پرندگان غیرشکاری دستگیر شده در این شهرستان، در بازه زمانی اواسط آبان تاکنون که پرندگان مهاجر برای زمستان گذرانی به تالاب‌های بین‌المللی گنبد آمدند، دستگیر شدند.

آق آتابای ادامه داد: از این متخلفان ۳۲ قطعه پرنده شکار شده و ۸۰ قطعه پرنده زنده کشف و بیش از هزار متر تور ماهیگیری صیادان غیرمجاز از تالاب بین المللی آلاگل جمع‌آوری شد.

سه تالاب بین‌المللی واقع در ناحیه شمالی و مرزی گنبدکاووس با عمق تقریبی ۲ تا چهار متر، در مجموع حدود سه هزار هکتار مساحت دارند که در این بین تالاب آلاگل حدود ۲ هزارو ۵۰۰ هکتار، تالاب آلماگل حدود ۳۰۰ هکتار و تالاب آجی گل حدود ۲۵۰ هکتار وسعت دارند.

شهرستان گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها