معاون آموزش و پرورش گلستان:

کمبود بودجه و امکانات مشکل پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی گلستان است

معاون آموزش و پرورش گلستان گفت که کمبود اعتبار، فقدان نیروی متخصص و تجهیزات تخصصی و وضعیت نامناسب ساختمان مراکز پژوهش از مهمترین مشکلات ۱۴ پژوهش‌سرای دانش‌آموزی این استان است.

کمبود بودجه و امکانات مشکل پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی گلستان است

ابراهیم حاجیلری روز دوشنبه اظهار داشت که این استان پژوهش سرای مناسب برای انجام تحقیقات دانش آموزان ندارد.

وی بیان کرد: توسعه پژوهش به فراهم بودن امکانات فیزیکی، نرم افزاری و نیروی انسانی متخصص نیاز دارد که فضای نامناسب و نبود اعتبار کافی، مانع جدی توسعه پژوهش سرای دانش آموزی گلستان به شمار می‌رود.

وی افزود: در سال‌های اخیر بودجه پژوهش سراهای دانش آموزی گلستان به اندازه‌ای کاهش پیدا کرده که این مراکز توان پرداخت هزینه اینترنت سالانه خود را هم ندارند.

معاون آموزش و پرورش گلستان از خیران استان خواست برای رفع کمبود و نیاز پژوهش سراهای دانش آموزی استان و ایجاد محیط مناسب برای فعالیت علمی دانش آموزان پیشقدم شوند.

وی بیان کرد: حمایت صحیح از پژوهش سراها همراه با حمایت از ایده‌های خلاقانه دانش آموزان مبتکر می‌تواند منجر به شکوفایی استعدادها شده و به عملی شدن ایده‌های جدید ختم شود.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش گلستان نیز گفت: تقویت و اشاعه روحیه پرسشگری و سوال در کلاس‌های درس و مدارس یک ضرورت جدی برای تربیت پژوهشگران و محققان است.

قدرت الله نظری اظهار داشت: استفاده حداکثری از ظرفیت آموزش و پرورش از جمله نیروی انسانی کارآمد، دانش‌آموزان پرسشگر و پژوهش سراها و ارتباط با سایر مراکز علمی - پژوهشی یک ضرورت برای رسیدن به یافته‌های کاربردی است.

۱۵ تا ۲۰ آذر هفته پژوهش و فناوری است.

گلستان با یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت ۳۶۲ هزار دانش آموز دارد که تحصیل این عده در ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه بر عهده ۲۳ هزار فرهنگی است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها