فرماندار آق قلا در گفتگو با خبر فوری:

برخی مردم سیل زده آق قلا بدون مجوز خانه ساختند

فرماندار آق قلا گفت: برخی از مردم سیل زده آق قلا از ابتدا بدون مجوز خانه ساختند و ۱۱ واحد مسکونی هم شناسایی شده که با وجود پروانه ساخت در حریم گرگان رود قرار دارند.

برخی مردم سیل زده آق قلا بدون مجوز خانه ساختند

امیر شیر توماج در گفتگو با خبر فوری اظهار کرد: مجموع منازل آسیب دیده از سیل در سطح شهرستان آق قلا (شهری و روستایی) هفت هزار و ۲۵۱ واحد است که از این تعداد دو هزار و ۳۱۱ واحد احداثی و چهار هزار و ۳۹۲ واحد تعمیری هستند.

وی افزود: با توجه به شرایط موجود سهمیه استانی برای هزار و ۱۵۰ واحد احداثی، هزار و ۵۰۰ واحد تعمیری و هزار و ۴۷۶ واحد معیشتی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر بر اساس وضعیت بنیاد مسکن و آمار موجود در شهرداری آق قلا ۶۲۴ واحد احداثی، هزار و ۸۹۸ واحد تعمیری و ۶۸۷ واحد معیشتی در سطح شهرستان به بانک‌ها معرفی شدند.

فرماندار آق قلا با بیان اینکه تلاش‌ها برای معرفی واحدهای آسیب دیده به بانک‌ها ادامه دارد، گفت: یکی از مشکلاتی که روند این کار را کند کرده نبود نیرو در سطح شهر و حجم خرابی‌های گسترده در معابر بوده که با تاکید استاندار از شهرداری سایر نقاط کمک گرفته‌ایم و ۱۰ نفر از مهندسین شهرداری در استان را به آق قلا منتقل کردیم.

توماج در خصوص وضعیت اسکان سیل زدگان این منطقه تصریح کرد: برخی از مردم سیل زده از ابتدا بدون مجوز خانه ساختند و ۱۱ واحد مسکونی هم شناسایی شده که با وجود پروانه ساخت در حریم گرگان رود هستند اما با توجه به تاکیدهای استاندار، زمین موجود در مجاورت سازمان تامین اجتماعی به عنوان زمین بلاعوض در اختیار این سیل زدگان قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: برخی واحدها اشکال فنی دارند که پیگیری آن به عهده مردم است و اطلاع رسانی‌های لازم به مردم برای اخذ پروانه ساختمانی انجام شده و تا ۱۵ مرداد ماه می‌توانند مراجعه کنند.

منبع: خبر فوری

73

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها