مسیر انتهای تونل معدن آزادشهر در حال بازسازی است/ نیروهای امدادی از سراسر کشور حضور دارند

مسیر انتهای تونل معدن آزادشهر در حال بازسازی است/ نیروهای امدادی از سراسر کشور حضور دارند

صادقعلی مقدم ظهر امروز در محل حادثه معدن آزادشهر گفت‎وگو با خبرنگاران اظهار داشت: تا کنون 21 جسد از معدن زمستان یورت آزادشهر خارج شده و بقیه کارگران در داخل تونل باقی ماندند و محبوس هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان تصریح کرد: از افرادی که نسبت به این موضوع قضاوت می‎کنند درخواست داریم قضاوت را بگذارند برای زمانی که مسیر را کامل باز کنیم. شرایط به‌گونه‎ای است که مسیر انتهای تونل در حال بازسازی است و هر اقدام عجولانه فاجعه به بار خواهد آورد.

مقدم افزود: هرگونه امکانات و تجهیزات که مورد نیاز بود و درخواست داشتیم برای ما در اسرع وقت مهیا شده و از این نظر با مشکلی رو به رو نبودیم. در بحث تونل با مشکل مونوکسیدکربن و انفجار انباشت گاز رو به رو بودیم و برای اینکه افراد امدادگر دچار مشکل نشوند، امدادگری با دقت زیادی انجام می‎شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان تاکید کرد: بحث تونل بحث متفاوتی است و باید با تجهیزات محدود وارد عملیات شویم و امکان انفجار دوباره وجود دارد و این عملیات ما را با کندی رو به رو کرده است.

مقدم افزود: تا روز نخست به عمق یک‌هزار متری تونل رفتیم و مشکلاتی پیش نیامده بود اما هنوز شرایط نوسازی تونل مهیا نشده است. شرایط نخست در تونل به علت انفجار شدید سبب شده امدادرسانی با کندی روبه‎رو شود و هرگونه اقدام عجولانه‎ای ممکن است فاجعه‎ای به بار داشته باشد و افرادی که می‎خواهند اظهارنظر کنند به مباحث تونل باید اشراف داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان تاکید کرد: از سراسر کشور با تجهیزات نیروهای امدادی حضور دارند.

مقدم با بیان اینکه با پیشری و با اقتضای شرایط وضعیت امدادرسانی ما تغییر پیدا می‎کند و نیاز به تجهیزات جدید داریم، یادآور شد: در روز نخست نیاز به این تجهیزات نبود و تا عمق یک هزار و 300 متری نیز توانستیم برویم. درصدد این هستیم وضعیت افرادی که در انتهای تونل محبوس هستند را بتوانیم مشخص کنیم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

27

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها