نخستین اظهارات نفرات برتر کنکور۹۸

روایت «احمدی‌نژاد» از کسب رتبه یک تجربی ۹۸/ بدون کلاس کنکور، اول شدم

نفرات برتر گروه‌های آموزشی آزمون سراسری در نخستین اظهارات خود از میزان مطالعه تا عدم‌تمایلشان برای انتخاب رشته گفتند.

روایت «احمدی‌نژاد» از کسب رتبه یک تجربی ۹۸/ بدون کلاس کنکور، اول شدم

صبح امروز در نشست خبری رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اسامی نفرات برتر آزمون سراسری سال ۹۸ اعلام شد.

در گروه علوم تجربی، ایزدمهر احمدی نژاد از تهران رتبه اول، محسن راستکار از تبریز رتبه دوم و فرهنگ امیری از شیراز رتبه سوم را کسب کردند.

در گروه علوم ریاضی و فنی، علیرضا سخایی‌راد از اهواز و محمدصادق یزدی و دانا افاضلی از تهران نفرات اول تا سوم آزمون سراسری گروه ریاضی را کسب کردند.

همچنین آریا جلالی، علی عباسی، سید ارشان دلیلی، پارسا امینی، فاطمه جعفری، مهران منتظر و محمد مهدی ابوترابی رتبه‌های چهارم تا دهم گروه علوم ریاضی و فنی کنکور سراسری ۹۸ هستند.

در گروه علوم انسانی، به ترتیب فاطمه شب‌خیز، مریم اسماعیلی، امین ایمان‌پور، سیده آمنه موسوی لقمان، علی حاجیان، فاطمه رستم‌وند آغمیونی، محمد عرفان هوشیاری، آتنا طاهری، محمدحسین سه‌دهی، ملیکا دادخواه پیرانی نفرات برتر گروه آزمایشی علوم انسانی کنکور سراسری ۹۸ هستند.

در گروه هنر، سارا سادات کریمی از تهران رتبه اول، صبا محمدی مفرح رتبه دوم و پریا سینائیان از تهران رتبه سوم رشته هنر کنکور ۹۸ را به دست آوردند.

در گروه زبان‌های خارجی، صالح شاملو احمدی از تهران رتبه اول، امیرشایان چادگانیپور از اصفهان رتبه دوم و شهریار رجائی فیروزآبادی از تهران رتبه سوم رشته زبان خارجی کنکور ۹۸ را کسب کردند.

نفرات برتر گروه‌های آموزشی آزمون سراسری در نخستین اظهارات خود از میزان مطالعه خود تا عدم‌تمایلشان برای انتخاب رشته گفتند.

احمدی‌نژاد: به جای هزینه‌های اضافی برای موفقیت در کنکور باید اراده و پشتکار قوی داشت

ایزدمهر احمد‌ی‌نژاد گفت: هرروز در حدود ۱۲ ساعت مطالعه داشتم و به‌غیراز آزمون‌هایی که در مدرسه برگزار می‌شد در کلاس‌های دیگری برای کنکور شرکت نکردم.

وی ادامه داد: این موفقت را مدیون همراهی و زحمات‌ خانواده‌ و به‌خصوص مادرم هستم که باروحیه بخشی و پشتکار معنوی همواره برای موفقیتم تلاش کرد. دبیرستان‌ و فضاهای آموزشی که در آن تحصیل می‌کنیم و همچنین تلاش معلمین دلسوز نیز بسیار تأثیر بسزایی برای کسب موفقیت‌های بالا در کنکور دارد.

رتبه اول گروه آزمایشی علوم تجربی در کنکور ۹۸ افزود: برای موفقیت در کنکور قبل از هزینه کردهای اضافی برای کلاس‌ها و آزمون‌های آزمایشی بهتر است پشتکار قوی و اراده‌ای مستحکم داشت.

احمدی‌نژاد گفت: قبل از حضور در کلاس، باید درس را چندین بار مطالعه و علاوه بر این هر زمان قبل از شروع امتحانات خود را برای آزمون آماده کرد.

گفتنی است رتبه اول گروه آزمایشی علوم تجربی کنکور سراسری ۹۸ دانشگاه تهران رشته پزشکی را در اولویت انتخاب خود قرار داده است.

رتبه اول گروه زبان منتظر نتایج کنکور ریاضی/ فکر نمی‌کردم رتبه یک شوم

شاملو احمدی گفت: باتوجه به این که مطالعه متمرکزی در خصوص زبان نداشتم، به هیچ عنوان فکر نمی‌کردم که رتبه‌ای در این گروه آزمایشی بیاورم.

وی افزود: گروه آزمایشی‌ام در کنکور سراسری ۹۸ ریاضی بود و به طور متوسط هشت ساعت در روز درس می‌خواندم. تنها در کلاس‌های کنکور مدرسه شرکت کردم و در کنار کتاب‌های درسی از کتاب‌های تست نیز استفاده می‌کردم.

شاملواحمدی بیان کرد: برای آمادگی در کنکور در آزمون‌های آزمایشی شرکت می‌کردم که جمعیت آماری بالایی دارند.

وی در خصوص انتخاب رشته گفت: در گروه آزمایشی زبان انتخاب رشته نمی‌کنم. برای انتخاب رشته منتظر رتبه‌ام در گروه ریاضی می‌مانم. انتخاب اولم در گروه ریاضی، فیزیک دانشگاه صنعتی شریف است.

شاملو با اشاره به اینکه حمایت خانواده عامل مهمی در سال کنکور است، مطرح کرد: خانواده‌ام در همه زمینه‌های درسی، مادی و معنوی به صورت صد درصدی از من حمایت کردند.

رتبه اول کنکور علوم انسانی: کلاس کنکور نرفتم

فاطمه شب‌خیز درخصوص کسب رتبه اول آزمون سراسری گروه آزمایشی علوم انسانی گفت: روزانه میانگین هشت ساعت از وقت خود را به مطالعه منابع آزمون می‌گذراندم؛ اغلب بهترین منابع را از انتشارات مختلف استفاده تهیه می‌کردم ولی تمرکز خود را بر روی کتاب‌های درسی تجمیع کرده بودم تا نتیجه مطلوب به‌دست آید.

وی افزود: از هیچ یک کلاس‌های کنکور استفاده نکردم و فقط از کلاس‌های فوق برنامه مدرسه بهره می‌جستم. در آزمون‌های آزمایشی شرکت می‌کردم ولی کسب چنین رتبه‌ای قابل پیش‌بینی نبود. مبالغ بسیار اندکی فقط برای خرید کتاب و ثبت‌نام چند آزمون هزینه شد و هیچ هزینه غیرمعقولی برای خانواده‌ام تراشیده نشد.

شب‌خیز با بیان اینکه خانواده سهم بسیار بزرگی در موفقیتم داشتند، اظهار کرد: دانشگاه تهران، دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه شیراز جزء دانشگاه‌هایی هستند علاقه تحصیل در آنها را دارم. حقوق و دبیری رشته‌هایی است که برای آینده تحصیلی و کاری خود برنامه‌ریزی کرده‌ام.

این رتبه برتر کنکور تصریح کرد: دانشگاه فضایی برای شناختن افراد جدید و درگیری بیشتر با حوزه تخصصی و درس است. داوطبانی که موفق نشده‌اند، اگر به درس خواندن علاقه دارند به مسیر خود همچنان ادامه دهند و نیازی به هزینه‌تراشی هنگفت برای آزمون سراسری نیست.

رتبه اول گروه ریاضی: امید داشتم که رتبه اول ریاضی شوم

علیرضا سخایی‌راد گفت: روزانه به صورت متوسط ۸ تا ۱۰ ساعت درس می‌خواندم و معمولاً بیشتر از ۱۰ ساعت مطالعه نمی‌کردم.

وی افزود: برای درس خواندن در کنار دروس مدرسه، از کتب کمک آموزشی انتشارات مختلف استفاده می‌کردم. احتمالاً در رشته مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف ادامه تحصیل داده و طبق علاقه و تحقیق از بزرگترها، این انتخاب را انجام می‌دهم.

رتبه اول رشته ریاضی در کنکور ۹۸ با بیان اینکه چند روز قبل از برگزاری آزمون سراسری سال ۹۸ امید داشتم که رتبه اول رشته ریاضی را کسب کنم، خاطرنشان کرد: هرکسی با توجه به تلاشی که کرده است، می‌تواند نتیجه خود را تشخیص دهد.

سخایی‌راد تصریح کرد: مدرسه‌ای که درس می‌خواندم تیزهوشان بود، در برخی از دروس به کلاس کنکور رفته و با شرکت در آزمون‌های آزمایشی شرکت‌های مختلف، خود را ارزیابی می‌کردم. خانواده نقش مهمی در پیشرفت علمی من داشتند و همیشه محیط خانه را برای درس خواندنم فراهم می‌کردند.

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • سلام
    0

    درود بر احمدی نژاد

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      چه کاره محمود خودمونه

    • t.r
      0

      انگارپسرشه

  • حسین
    0

    فردا با دریافت پول عکس خود را به موسسات کنکور می فروشند. و این موسسات به دروغ این موفقیت را به نام خود ثبت و اعلام می کنند.ای کاش که نهادهای نظارتی و اموزش و پرورش با این موسسات دروغگو برخورد کنند

  • ابوالقاسم
    0

    افرین احسنت هم بر فرزند وهم بر پدر .براستی که این پدر وپسر مکمل همدیگر هستند .از اقای احمدی نژاد منتخب مردم با اندیشه وفرهنگ ایران زمین با اراءاسطوره ای جز این انتظاری نیست واز فرزند ایشان هم کمتر از این انتظاری نیست ل تر خلاف تعداد جشمگیر مسئولان که ضعف های خودشان را با فخر فروشی وطلبکاری از انقلاب ومردم ومنت گذاری بر شهدا کاستی های خود وفرزندان شان را به حساب انقلاب وجنگ ومردم گداشتند که با خانواده نبودیم برای مثال :یک سال ویازده ماه بعد از ازدواج وعملیات در جنوب مراسم ازدواج را نیمه تمام رها کردم وتمام مدت توتمام جبهه ها وتمام عملیات ها بودم اولین باری که توانستم سری به خانم وخانواده بزنم روز های اخر جنگ بود جلسه ای از شخصیت های موثر جنگ بود در تهران جلسه خیلی خیلی سنگین وخسته کننده بود ومن هم وظیفه اداره ومدیریت جلسات را داشتم از روز اولی که صدام بعثی حمله کرده بود تا ان روز من نخوابیده بودم دوستان استراحتی بین جلسه دادندچند نفر از همرزمان که میدانستند بعد از ازدواج تا ان موقع من خانواده را ندیده ام به اجبار مرا بردند منزل که دیداری بکنم که ان روز برای اولین بار اطلاع پیدا کرده که پسرم به دنیا امده وطی سالها که من از میهن ومردم دفاع میکردم پسرم از پایان نامه دکتری خودش دفاع میکرده وان موقع هم منزل نبود برای مقدمات تخصص رفته بود که من را موفق نشد ملاقات کند خوب دشمن هم که بیکار ننشسته این بچه از نظر عاطفی در وضعیت نرمال نیست.؟؟؟؟؟؟

  • امیدوار
    0

    خدا کنه بعد از این همه تلاش و صرف وقت و هزینه ، بازار کار براشون باشه. من که بعد گذراندن تمام این پیچ و خمها با گرفتن مدرک فوق لیسانس ، رانندگی میکنم تا شکم خودم و نو عروسمو سیر کنم.

  • t.r
    0

    بنده خداراست میگه کلاس نمیرفته اخه معلم میومدخونشون

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها