پرونده تعلیق کشتی ایران با شانس و اقبال حل نمی‌شود

عضو شورای فنی تیم های ملی کشتی آزاد گفت: با شانس و اقبال نمی توان از خطر محرومیت کشتی و تعلیق ورزش رها شد و باید در این خصوص چاره‌اندیشی کرد.

پرونده تعلیق کشتی ایران با شانس و اقبال حل نمی‌شود

محمدحسین محبی با بیان اینکه رویدادهای مهمی پیش روی کشتی و خطر محرومیت و تعلیق همچنان وجود دارد، گفت: کشتی ایران در سالجاری، رقابت های جهانی در رده های مختلف جوانان، امید و بزرگسالان را پیش رو دارد که در هر کدام از این میادین، رقبایی از رژیم اشغالگر قدس با تعدادی بیشتر از سالهای قبل حضور دارند. طبیعتا در هر کدام از این میادین امکان قرار گرفتن در گروه آنها وجود دارد و ممکن است در قرعه کشی به یکی از حریفان اسرائیلی بخوریم.

وی تصریح کرد: با این وجود نمی توان تنها به شانس و اقبال اکتفا کرد و بگوئیم با خوش شانسی می توان از این مساله مصون ماند. مطمئنا در طول حتی یکی از این رویدادهای پرتعداد بین المللی مشکلات فراوانی خواهیم داشت، چراکه رقبای سنتی و دیرینه ایران مثل روسیه از این وضعیت استقبال می کنند و بدشان نمی آید کشتی گیران ایرانی با قرعه رقبای اسرائیلی مواجه شوند. این مساله در روند به تابعیت در آمدن کشتی گیران روسی در اسرائیل کاملا مشخص است و می توان اشتیاق روسها برای محرومیت و تعلیق کشتی ایران را به خوبی حس کرد.

پیشکسوت کشتی کشورمان با اشاره به راهکار مناسب و منطقی در حل این معضل بزرگ کشتی و حتی ورزش ایران گفت: فدراسیون کشتی و حتی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هم توان کافی برای حل این مساله را ندارند و این مشکل باید با دخالت و حمایت وزارت امورخارجه و دستگاه دیپلماسی ایران حل شود. متاسفانه در حالیکه متولیان امر همچنان در قبال این مشکل سکوت کرده اند، لابی صهیونیست ها در کمیته بین المللی المپیک و اتحادیه جهانی کشتی در حال فعالیت است تا ضربه سنگینی به کشتی و حتی ورزش ایران وارد آورد.

محبی افزود: البته علاوه بر کشتی، رشته‌های دیگری هم در خطر محرومیت به دلیل عدم رویارویی با رقبای رژیم اشغالگر قدس هستند و به هیچ عنوان نمی توان با این مساله به سادگی برخورد کرد.

رئیس هیات کشتی استان کرمانشاه در پایان خاطر نشان کرد: در مواججه با این مساله به هیچ عنوان نمی توان از راه و روش قدیمی و همیشگی استفاده کرد و دیگر نمی توان کشتی گیران را به بهانه مصدومیت، سر وزن نرسیدن و یا تشویق به باخت از رویارویی با رقبای اسرائیلی منع کرد، چراکه لابی صهیونیست و حساسیت زیاد کمیته بین المللی المپیک و اتحادیه جهانی اجازه چنین اقداماتی را به ما نمی دهد.

منبع: خبرگزاری مهر

1261

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها