قهرمان کشتی نوجوانان جهان: مجبورم دستفروشی کنم/ هر شب با رویای المپیک ۲۰۲۸ می‌خوابم

دارنده مدال طلای رقابت های کشتی فرنگی نوجوانان جهان می گوید که باتوجه به شرایطی که دارد برای این که حداقل بتواند از پس مخارج و هزینه های رشته کشتی برآید مجبور است همچنان دستفروشی کند.

قهرمان کشتی نوجوانان جهان: مجبورم دستفروشی کنم/ هر شب با رویای المپیک ۲۰۲۸ می‌خوابم

پیام احمدی در باره کسب مدال طلای مسابقات قهرمانی کشتی فرنگی جهان در ترکیه، اظهارکرد: رقیب اصلی ما در این رقابت‌ها تیم روسیه بود که پس از چند سال شرکت نکردن در مسابقات جهانی، امسال پرقدرت ظاهر شده بود. خود من در نیمه نهایی با مورات خاتیت کشتی‌گیر روسیه مبارزه کردم که قهرمان اروپا بود و پیش از این همه حریفان خود را با اختلاف شکست داده بود اما من توانستم برابر او به برتری برسم. در فینال نیز با قهرمان آسیا مبارزه کردم که توانستم او را هم شکست دهم و به مدال طلای نوجوانان جهان دست پیدا کنم.

وی درباره مبارزه دوم خود در این رقابت‌ها برابر هاروکو شینا از ژاپن که همراه با اجرای یک فن بود که مورد تحسین همگان قرار گرفت، گفت: فن "مشک سقا" را اجرا کردم که واقعاً خودم هم سورپرایز شدم و خوشبختانه مورد توجه علاقه‌مندان به کشتی نیز قرار گفت. این فن را از مربی‌ام ملک‌محمد بویری یاد گرفتم که واقعاً برای من زحمت می‌کشد. او در سالن کشتی بسیار به من توجه دارد و خیلی برای من وقت می‌گذارد.

این ملی‌پوش کشتی فرنگی نوجوانان ایران درباره دعوت شدن به اردوی تیم ملی بزرگسالان پس از درخشش در مسابقات جهانی، عنوان کرد: من نوع کشتی ‌گرفتنم را مدیون آقای بویری مربی‌ام در ایذه و حمید سوریان در تیم ملی هستم که در این چند سال برای من بسیار زحمت کشیده‌اند. وقتی به اردوی تیم ملی بزر گسالان دعوت شدم واقعا خوشحال شدم و از آقای رنگرز سرمربی تیم ملی بزرگسالان و آقای دبیر رئیس فدراسیون که به من اعتماد کردند و یک نوجوان را به اردوی تیم ملی بزرگسالان دعوت کردند تا پیشرفت کند، قدردانی می کنم.

وی در ادامه درباره وضعیت رشته کشتی در شهر کشتی‌خیز ایذه نیز خاطرنشان کرد: کشتی‌گیران ایذه‌ای از قشر ضعیف جامعه هستند و همه باید کار کنند تا بتوانند مایحتاج خود را تأمین کنند و بعد هم فعالیت خود در رشته کشتی را ادامه دهند. در مجموع ایذه شرایط بسیار خوبی در کشتی فرنگی دارد و البته همچنان منتظر آماده شدن خانه کشتی هستیم.

احمدی با بیان اینکه من همچنان مجبورم کارگری و دست‌فروشی کنم، ادامه داد: کار عیب نیست اما باید نگاه به قهرمانان تغییر کند تا با تمرکز بیشتری تمرین کنیم و به مدال برسیم. از هیات کشتی استان خوزستان که از همه نظر من را مورد حمایت مالی و روحی روانی قرار داده است قدردانی می‌کنم اما فرماندار و شهردار ایذه و استاندار خوزستان مدتی است قول‌هایی به من داده‌اند که هنوز عملی نشده‌اند. به هر حال اگر مسئولان به من رسیدگی کنند شرایطم بهتر خواهد شد اما همان‌طور که گفتم در این چند سال تنها حامی و پشتوانه من هیات کشتی خوزستان بوده است.

ببینیدداستان غم‌انگیز پیام احمدی، قهرمان جهانی که حالا دستفروش است/ پلنگ زاگرس در پارک فرفره می‌فروشد

وی افزود: البته خانواده‌ام به من می‌گویند نمی‌خواهد کار کنی و تمرکزت را روی رشته کشتی بگذار، اما واقعاً شدنی نیست و باید کار کنم تا بتوانم پول دربیاورم تا حداقل از پس هزینه‌ها و مخارج رشته کشتی مثل خرید مکمل و کفش برآیم. امیدوارم مسئولان نگاه ویژه‌ای به من که قهرمان جهان شده‌ام و آرزوهای بزرگی درسر دارم داشته باشد. همچنین امیدوارم مسئولان قول‌هایی که پس از بازگشت مسابقات جهانی سال گذشته به من داده‌ند، عملی شوند.

دارنده مدال نقره کشتی فرنگی نوجوانان آسیا گفت: من یک نوجوان ۱۶ساله هستم و از الان به جهانی و آسیایی جوانان و المپیک ۲۰۲۸ فکر می‌کنم. شاید باورتان نشود من هر شب این تصویر را که سر سکوی المپیک ایستاده‌ام برای خودم متصور می‌شوم و با رویای المپیک بعد می‌خوابم.

وی در پایان با قدردانی از پدر و مادرش، خاطرنشان کرد: جا دارد از آقای ملک‌محمد بویری و پویا بویری و نیز هیات کشتی و در رأس آن از آقای جمال‌پور و آرین زمان‌پور که همیشه وعده‌هایشان عملی شده است قدردانی کنم.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • نعمت
    0

    احسن بر تو ای نوجوان عزیز هر چه انسان به خودش متکی باشد بهتر است

  • اسی
    0

    چراباید یه قهرمان دستفروشی کنه؟! آخرش کاری میکنن که بزاره بره،مث خیلی از قهرمانان تو رشته های دیگه،متاسفانه همه میخان برن در برن از ایران،آخرش فقط ابی میمونه و حوضش!!

  • سیاوش سلطان
    0

    برنامه با شو نفاوت زیاد دارد ...
    در ورزش اتفرادی برنامه نداریم ...
    در ورزش گروهی مافیا داریم و اسپانسر ..‌
    هدف از تاسیس وزارت ورزش و جوانان برنامه و هدفمند کردن سلانت جانعه و پرورش ورزشکاران بود نه ایجاد بوروراسی و شغل از بودجه ملت برای عده ای ریاکار بدون عمل ، نهایتاً ستاد بخورد ، صف کار کند و عده ای پوز بدهند .

  • ناشناس
    0

    طرف رشید و عاقله مرد و متأهل است و مدرک در مقطع تحصیلی دکتری دارد از روی بیکاری و ناچاری به شغل کاذب دلالی، مسافرکشی و دستفروشی مشغول است شما که هنوز به سن رشد نرسیده ای و دنبال شغل و حرفه خوب هستی جای خود داری!

  • رسول
    0

    بعدا گلگی میکنند که چرا بعضی از ورزشکاران خوب ایران تغییر تابعیت دادن و تابعیت کشوری مثل آذربایجان شمالی یا قطر گرفتن؟بخاطر همین مسائل؟!تو ایران قهرمان جهان برای مخارج زندگی و ورزشش باید دست فروشی کند در صورتی که با تغییر تابعیت زندگیش از این رو به آن روی دیگر می افتد و کشورهای تازه تمام مخارج زندگی اینها را پرداخت میکنند!!؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها