قهرمان وزنه برداری بازی های کشورهای اسلامی:

برای شکستن رکورد وزنه برداری جهان عجول بودم/ به آذربایجانی ها بی احترامی نکردم

قهرمان وزنه برداری بازی های کشورهای اسلامی گفت: در بازی های کشورهای اسلامی تمام فکرم این بود که رکورد دوضرب و مجموع جهان را بشکنم که به نظر خودم خیلی عجول بودم.

برای شکستن رکورد وزنه برداری جهان عجول بودم/ به آذربایجانی ها بی احترامی نکردم

رسول معتمدی که در بازی های کشورهای اسلامی سه مدال طلا گرفت، درباره  اینکه در حرکت یک ضرب دسته ۱۰۲ کیلوگرم زیر رکورد تمرینی خود که ۱۸۳ کیلوگرم بود وزنه زد، بیان کرد: در مسابقه وزنه ۱۷۵ کیلوگرم را در حرکت دوم یک ضرب از دست دادم و در حرکت سوم، وزنه ۱۷۷ کیلوگرم را زدم اما راضی نیستم چون قرار بود من در یک ضرب بالای ۱۸۰ کیلوگرم بزنم و با مهار وزنه ۲۳۲ کیلوگرم در دوضرب، رکورد دوضرب و مجموع جهان را ارتقاء دهم. متاسفانه  ۱۷۵ کیلوگرم را که از دست دادم، دستم برای انجام این حرکت بسته شد.

رسول معتمدی: برای شکستن رکورد جهان عجول بودم/ به آذربایجانی ها بی احترام نکردم

او افزود: وقتی وزنه ۱۷۵ کیلوگرم را از دست دادم، یک لحظه در سالن گرم کردن احساساتی شدم و به کادرفنی گفتم وزنه را بالای ۱۸۰ کیلوگرم بگیرد. طبیعتا این تصمیم احساساتی بود و ریسک زیادی داشت. از طرفی ملاک اول ما گرفتن مدال طلای بازی ها بود اما تمام فکر من این بود که رکورد جهان را بشکنم و امیدوارم در مسابقات آتی این اتفاق رخ دهد. 

*برای شکستن رکورد جهان عجول بودم

معتمدی در پاسخ به این پرسش که وقتی به دنبال این بود وزنه بالای ۱۸۰ کیلوگرم را در یک ضرب مهار کند، چرا موفق به مهار وزنه‌ ۱۷۵ کیلوگرم نشد؟ تصریح کرد: من همیشه یک مقدار استرس در مورد حرکت اول یک ضرب دارم اما در این مسابقات توانستم حرکت اول را به خوبی بزنم. در مورد اینکه وزنه ۱۷۵ کیلوگرم را نزدم، دلایل مختلفی وجود دارد. یکی از دلایل آن تکنیکی است و من نتوانستم تکنیک لازم را به اجرا در بیاورم و از لحاظ روانی هم چون در تمرین چند کیلو بالاتر از این رکورد را زده بودم شاید مقداری آن را دست کم گرفتم. مسئله دیگری که وجود دارد، این است که در این مسابقه تمام فکرم بر این بود که بالای ۱۸۰ یک ضرب، ۲۳۲ دوضرب بزنم تا بتوانم رکورد دوضرب و مجموع جهان را بشکنم و اصلا به وزنه های قبل از آن فکر نمی کردم. یعنی به خودم نمی گفتم که ابتدا باید حرکت اول و دوم را بزنم تا بعد بتوانم سراغ وزنه هایی بروم که با آنها رکوردشکنی داشته باشم. به نظر خودم خیلی عجول بودم و در این مسابقه پختگی لازم را برای شکستن رکورد جهان نداشتم.

*برای حرکت اول دوضرب خیلی خوب گرم نکردم

 قهرمان جهان در مورد اینکه در حالی وزنه ۲۱۷ کیلوگرم را در دوضرب به سختی مهار کرد که وزنه زیادی برایش محسوب نمی شد، تاکید کرد: من تقریبا وزنه بردار دوضرب زنی هستم و چون جزو نفرات آخر بودم که روی تخته آمدم، بین آخرین حرکت یک ضربم تا شروع دوضرب فاصله زمانی زیادی افتاد و بدنم سرد شد و خوب نتوانستم گرم کنم. البته در حرکت دوم، وزنه ۲۲۳ کیلوگرم را با آرامش بیشتری زدم.

رسول معتمدی: برای شکستن رکورد جهان عجول بودم/ به آذربایجانی ها بی احترام نکردم

*تمام فکرم روی شکستن رکورد جهان بود و گذشت زمان را متوجه نشدم

معتمدی در پاسخ به این پرسش که شکستن رکورد جهان یکی از اهداف اصلی اش در این بازی ها بود و فکر نمی کند باید زمان را بهتر مدیریت می کردند تا این فرصت راحت از دست نرود؟ گفت: تمام هدف من این بود که رکورد دوضرب و مجموع جهان را بشکنم و حتی در اردوی آماده سازی تیم ملی هم موفق به انجام این کار شده بودم اما در مسابقه، شرایط متفاوت است. برای اینکه روی تخته بیایم یک مقدار زمان را از دست دادم. زمانی که وزنه بردار قزاقستان وزنه ۲۲۵ کیلوگرم را انداخت، گفتم برای شکستن رکورد جهان روی تخته می‌روم و وزنه ۲۳۲ کیلوگرم را انتخاب کنند. تمام فکرم روی این بود که این وزنه را بزنم و رکورد جهان را بشکنم برای همین نه متوجه گذشت زمان شدم و نه متوجه شدم که چه چیزی به من می گویند.

 *برای قهرمانی جهان باید افزایش رکورد داشته باشم

او در مورد سخت تر شدن رقابت در دسته ۱۰۲ کیلوگرم و نیاز به افزایش رکورد برای قهرمانی جهان در کلمبیا گفت: با توجه به اینکه دسته ۱۰۲ کیلوگرم المپیکی شده است، این پیش‌بینی را می کردم که رقابت در آن سنگین باشد و حتی در آن بیشتر از قهرمانی جهان وزنه زده شد. مسابقات قهرمانی جهان هم گزینشی المپیک است  و تمام تلاشم را می‌کنم که در آن مسابقات وزنه های خوبی بزنم. مردم همیشه به من لطف دارند اما این را هم بدانند که دسته ۱۰۲ کیلوگرم با توجه به اینکه المپیکی شده، رقابت در آن سخت تر است. با این حال قول می دهم که کم کاری نکنم و تمام تلاشم را می کنم که خوشرنگ ترین مدال قهرمانی جهان را بگیرم. حتما باید افزایش رکورد داشته باشم و تلاش می‌کنم با رکوردهایی به قهرمانی جهان بروم که با آن بتوانم مدال طلا بگیرم.

رسول معتمدی: برای شکستن رکورد جهان عجول بودم/ به آذربایجانی ها بی احترام نکردم

*حتی اگر اردو نباشم، تمریناتم را منظم انجام می دهم

معتمدی در پاسخ به این پرسش که به دلیل اختلاف با فدراسیون قبلی مدت زمان زیادی خارج از اردو بودید و این مسئله روی آمادگی اش تاثیر گذار بود؟ تصریح کرد: من خودم دوست ندارم درگیر حاشیه باشم و همیشه از حاشیه دور بوده ام. در مورد اختلاف با فدراسیون هم مجبور شدیم که اعتراض کنیم‌ اما حتی اگر اردو نباشم تمریناتم را محکم و فشرده در شهر خودم دنبال می کنم. همیشه به این فکر می کنم که با بدن ناآماده به اردو نروم چون ممکن است نتوانم به خوبی برای مسابقات آماده شوم. از این رو تمریناتم را به صورت مداوم حتی اگر خارج از اردو هم باشیم انجام می‌دهم. من همیشه فکرم روی پیشرفت است و نمی خواهم در شرایطی قرار بگیرم که روندم حالت سینوسی داشته باشد و همیشه دوست دارم روندم روبه بالا باشد.

*به تماشاگران آذربایجانی بی‌احترامی نکردم

او در مورد اینکه پس از مهار وزنه ۱۷۷ کیلوگرم در یک ضرب به نوعی انگار در حال خط و نشان کشیدن بود، تاکید کرد: زمانی که من روی تخته می‌آمدم، تماشاگران آذربایجانی با ایجاد سروصدا و مزاحمت تلاش می‌کردند که تمرکز لازم را روی تخته مسابقات نداشته باشم. زمانی که وزنی ۱۷۷ کیلوگرم را زدم آن حرکت را از جهت بی احترامی انجام ندادم بلکه می خواستم نشان دهم، غیرت ایرانی من اجازه نمی‌دهد که هیچ چیزی مانع این شود که یک افتخار را از ملت ایران بگیرد.

رسول معتمدی: برای شکستن رکورد جهان عجول بودم/ به آذربایجانی ها بی احترام نکردم

*برای حضور در قهرمانی آسیا تابع نظر کادرفنی هستم

معتمدی در پاسخ به این پرسش که در مسابقات قهرمانی آسیا وزنه می زند یا دیگر برای قهرمانی جهان که گزینشی المپیک پاریس است، آماده می شود؟ گفت: مسابقات قهرمانی آسیا یک ماه دیگر برگزار می‌شود. اینکه من به مسابقه بروم یا نه بستگی به تصمیم کادرفنی دارد. من مانند یک سرباز در خدمت تیم ملی هستم. اگر کادرفنی تصمیم بگیرد که من در مسابقات باید حتما وزنه بزنم، این کار را می‌کنم و اگر تصمیم بگیرد که شرکت نکنم، برای قهرمانی جهان آماده می شوم. در هر صورت در هر مسابقه‌ای که حاضر شوم، تمام تلاشم را می‌کنم که از اعتبار ایران دفاع کنم.

رسول معتمدی: برای شکستن رکورد جهان عجول بودم/ به آذربایجانی ها بی احترام نکردم

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها