حسن یزدانی: برای حفظ آمادگی در جام تورلیخانوف کشتی گرفتم

قهرمان کشتی آزاد المپیک و جهان دلیل اصلی حضورش در رقابت‌های کشتی جام بولات تورلیخانوف را حفظ آمادگی اش عنوان کرد.

حسن یزدانی: برای حفظ آمادگی در جام تورلیخانوف کشتی گرفتم

حسن یزدانی دارنده ۷ مدال طلا، نقره و برنز کشتی آزاد جهان و المپیک گفت: حدود هشت ماه است که در مسابقات شرکت نکرده بودم. تصمیم گرفتم در این مسابقات کشتی بگیرم تا نقاط ضعفم را دوباره ارزیابی کنم و بدن و ذهنم را در وضعیت مطلوبی نگه دارم تا بتوانم برای مسابقات بین المللی پیش رو آمادگی کامل داشته باشم.

در وزن ۸۶ کیلوگرم رقابت‌های کشتی جام بولات تورلیخانوف حسن یزدانی در دور نخست با نتیجه ۱۲ بر صفر فاتح اردین از ترکیه را مغلوب کرد. او در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۱۲ بر ۱ عظمت دولتبیکوف از قزاقستان را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. یزدانی در این دیدار با نتیجه ۱۱ بر صفر بوریس ماکویف از اسلواکی را مغلب کرد و به مدال طلا دست یافت.

سایت اتحادیه جهانی کشتی در بخشی از یک گزارش نوشت: وقتی نام یزدانی برای فینال وزن ۸۶ کیلوگرم مطرح شد همه می‌دانستند بزرگترین ستاره این ورزش کیست. هواداران برای گرفتن عکس با او در صف ایستاده بودند. حضار برای دست دادن ورزشکار به سمت درب خروجی حرکت کرده بودند. هیچ چیز مهم‌تر از نگاه کردن به یزدانی نبود. چند نفر موفق به انجام آن شدند و برخی نیز نا امید شدند.

در مراسم اختتامیه جام بولات تورلیخانوف مسئولان برگزاری این رقابت‌ها به با اهداء لباس محلی به حسن یزدانی قهرمان ۷ مداله المپیک و جهان و امیرحسین زارع قهرمان سنگین وزن کشتی جهان و دارنده مدال برنز المپیک از آن‌ها تجلیل کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها