جدال نفسگیر تیلور و یزدانی از زبان مربی سابق حسن/ آیا طلسم شکسته می شود؟

فینال وزن 86 کیلوگرم کشتی آزاد امشب برگزار می‌شود.

جدال نفسگیر تیلور و یزدانی از زبان مربی سابق حسن/ آیا طلسم شکسته می شود؟

امشب از ساعت حدودا 20 حسن یزدانی قهرمان به نام کشتی ایران در وزن 86 کیلوگرم در نبردی حالا سنتی، به مصاف تیلور آمریکایی خواهد رفت. ابراهیم مهربان مربی ایران در المپیک توکیو و دبیر کل فعلی فدراسیون می گوید: «قطعا همه برای این مسابقه استرس داریم.»

او با اشاره به کشتی حسن و تیلور در المپیک می گوید: «به نظرم با توجه به دو دیداری که حسن باخته بود، در المپیک مقابل تیلور خوب کشتی گرفت. تا لحظه آخر هم به نفع حسن بود. تیلور در کش و قوس ها نسبت به یزدانی برتری دارد. حداقل در دو مسابقه قبل از المپیک این را نشان داد. ما در آن مسابقه تاکتیکی اتخاذ کردیم که نتیجه هم گرفت ولی در 17 ثانیه پایانی معادلات به هم ریخت.»

اما چرا؟ مهربان ادامه می دهد: «می تواند دلایل مختلف داشته باشد ولی بهترین تعبیر به نظرم این بود؛ روز حسن نبود. خود تیلور هم بعد از بازی گفت در ثانیه های آخر فقط می خواست شانسش را امتحان کند که خوش شانس بود.»

او درباره قدرت عجیب تیلور می گوید: «به ژنتیکش ربط دارد. همینطور تغذیه و تمریناتش. کلا کشتی گیران آمریکایی به لحاظ بدنسازی در دنیا حرف اول را می زنند. ما به لحاظ کشتی گرفتن بهتریم ولی آنها از نظر بدنی شرایط بهتری دارند. فراموش نکنید آمریکایی ها کلی روی کشتی سرمایه گذاری کرده اند و در کالج هایشان فعال هستند.»

مهربان درباره حمله چند باره هواداران کشتی در ایران به صفحه تیلور چنین نظری می دهد: «کسی که در این سطح مسابقه می دهد و قهرمان المپیک می شود، آستانه تحملش بالاست. تیلور یک جورهایی به این مسایل عادت دارد چون در خود آمریکا به وفوور اتفاقات این چنینی می افتد. درباره حسن هم باید بگویم او یک جوان خوش اخلاق و به معنای واقعی پهلوان است. به شخصه لذت بردم که در این چند سال به عنوان مربی کنارش کار کردم.»

منبع: خبرآنلاین

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها