آیان: خیلی از کشورها نمی‌خواهند دست از دوپینگ بردارند/ مجبورم برای پاک بودن وزنه‌برداری هر کاری بکنم

رئیس فدراسیون جهانی وزنه‌برداری گفت: برای کشورها برای کسب مدال‌های زیاد به هر کاری دست می‌زنند و هنوز نمی‌خواهند از دوپینگ دست بردارند.

آیان: خیلی از کشورها نمی‌خواهند دست از دوپینگ بردارند/ مجبورم برای پاک بودن وزنه‌برداری هر کاری بکنم

تاماش آیان رئیس 80 ساله فدراسیون جهانی وزنه‌برداری در گفت‌وگو با insidethegamess، هشدار داد که او برای پاک بودن این ورزش فداکاری کرده اما به تنهایی نمی‌تواند کاری از پیش ببرد.

وی در این باره اظهار داشت: من در این خصوص به همکارانی نیاز دارم همان طور که گفتم اگر همه هیات اجرایی و همه اعضا واقعا آرزوی مبارزه با دوپینگ را داشته باشند و برای آن هر کاری انجام دهند در این صورت ما یکی دو قدم رو به جلو می‌رویم اما ما باید باهم متحد باشیم و این مشکل من است.

وی افزود: اگر آنها فکر می‌کنند که کشورشان باید مدال‌های زیادی کسب کند و برای این موضوع هر کاری انجام می‌دهند در این صورت نمی‌توانیم ورزش پاک داشته باشیم. امیدوارم آنها این موضوع را بفهمند. من یک فداکار نیستم بلکه به عنوان رئیس فدراسیون جهانی مجبورم برای پاک بودن ورزش وزنه‌برداری هر کاری انجام دهم.

تاماش آیان درباره اظهارات آگاپیتوف رئیس فدراسیون وزنه‌برداری روسیه در مورد اینکه گفته بود وی در انتقاد از متخصصان غیرحرفه‌ای است، تاکید کرد که آگاپیتوف در تصمیماتی که منجر به شکایت از او شده نقش داشته است.

رئیس فدراسیون جهانی وزنه‌برداری در این خصوص اعلام کرد: اکنون اعضای هیات اجرایی من آرزو می‌کنند قدرت را از هیات مستقل پس بگیرند اما قبل از آن هیات اجرایی به اتفاق آراء این تصمیم را تصویب کرده بود. من نمی‌خواهم هیچ تصمیمی بگیرم اما حالا به عنوان بخشی از هیات اجرایی از این تصمیم پشتیبانی می‌کنم.

وی ادامه داد: من به شما می‌گویم من مخالف این تصمیم‌گیری هستم چرا که هیات مستقل بسیار هدفمند است و اگر من به شما بگویم که تقریباً یک سوم اعضای هیات اجرایی پرونده‌های مثبتی در کشور خود دارند این بدان معناست که چگونه یک هیات اجرایی می‌تواند تصمیم مستقلی را اتخاذ کند که بسیار هدفمند باشد؟

رئیس 80 ساله فدراسیون جهانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر برخی از کشورها نمی‌توانند تصور کنند اگر از مواد ممنوعه استفاده نکنند نمی‌توانند در مسابقات جهانی موفق باشند که این مشکل من است. اکنون شرایط فرق کرده است. شرایط و محیط تغییر می‌کند و ما باید خیلی سخت‌گیر باشیم. هنوز برخی از کشورها - خیلی سخت است این را بگویم- نمی‌خواهند دست از دوپینگ بردارند، این مشکل من است. آیا می‌توانید تصور کنید یک سوم هیات اجرایی عضو کشورهایی هستند که دوپینگ زیادی دارند؟

منبع: فارس

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها