نجاتی با شکست عنوان دار جهان و المپیک به مدال برنز رسید

نماینده وزن ۶۰ کیلوگرم کشتی فرنگی ایران با برتری مقابل حریف ازبک به مدال برنز رقابت‌های جهانی قزاقستان دست یافت.

نجاتی با شکست عنوان دار جهان و المپیک به مدال برنز رسید

در ادامه رقابت‌های ۳ وزن پایانی کشتی فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۱۹ در نورسلطان پایتخت قزاقستان،علیرضا نجاتی نماینده وزن ۶۰ کیلوگرم ایران در دیدار رده‌بندی برابر المرات تاسمرادوف دارنده مدال برنز المپیک و یک نقره و دو برنز جهان از ازبکستان به روی تشک رفت و در پایان در شرایطی که با نتیجه 5 بر صفر عقب بود در نهایت با نمایشی عالی و با نتیجه 7 بر 5 پیروز شد و دومین مدال برنز ایران در این رقابت‌ها را بر گردن آویخت.

نجاتی کشتی گیر قمی و جوان تیم ملی، در شرایطی که برای نخستین بار عازم این رویداد بزرگ شده بود موفق شد به مدال ارزشمند برنز جهان برسد.

نجاتی در دور مقدماتی که روز گذشته(دوشنبه) برگزار شد، در دور نخست به مصاف سیداله تاژایف از ترکمنستان رفت و در پایان با نتیجه ۹ بر صفر به برتری رسید و راهی دور بعد شد. وی در دور بعد هایتم محمود فهمی از مصر را ۳ بر یک شکست داد و در سومین مبارزه نیز ۷ بر صفر سئونگ هاک کیم دارنده مدال برنز جهان ۲۰۱۷ از کره جنوبی را شکست داد و به یک چهارم نهایی رسید.وی در مرحله یک چهارم نهایی برابر ایوو آنگلوف کشتی‌گیر کهنه‌کار بلغار و دارنده مدال طلای جهان ۲۰۱۳ و برنز جهان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۳ بر یک به برتری رسید و ضمن صعود به نیمه نهایی موفق شد دومین سهمیه را برای کشتی فرنگی ایران در المپیک ۲۰۲۰ بدست بیاورد. نجاتی در دیدار نیمه نهایی برابر فومیتا از ژاپن به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه سنگین ۹ بر یک شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند.

هدایت تیم ملی کشتی فرنگی ایران بر عهده محمد بنا است.

منبع: ایسنا

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها