اختصاصی

آخرین قیمت جگر گوسفند / افزایش حجم قابل توجه قاچاق دام

رئیس اتحادیه فروشندگان دل، جگر و قلوه از ثبات قیمت جگر گوسفندی از نیمه دوم امسال خبرداد.

آخرین قیمت جگر گوسفند / افزایش حجم قابل توجه قاچاق دام

غلامحسین شیراز ی در گفت‌وگو با خبرنگار فوری در رابطه با آخرین قیمت دل و قلوه و جگر گوسفندی در کشور گفت: به دنبال نوسانات و افزایش چند ماه اخیر نرخ ارز، سود قاچاق دام زنده به کشورهای همسایه و حاشیه خلیج‌فارس بسیار جذاب شده است و به همین دلیل با وجود نیاز بازار داخلی به دام زنده و گوشت گرم، حجم قابل توجهی از دام زنده به صورت قاچاق از کشور خارج می‌شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان دل، جگر و قلوه افزود: در راستای ثبات بازار گوشت، واردات گوشت یخ زده در دستور کار قرار گرفته که متاسفانه این گوشت همراه با جگر گوسفند یا گوساله نیست؛ از این رو برای ثبات و رفع نیاز بازار دل و جگر طی نامه‌ای از وزارت صنعت، معدن و تجارت درخواست شده تا اجازه واردات جگر گوسفندی و گوساله صادر شود.

وی با بیان این‌که تا به امروز جواب این درخواست وصول نشده و دیگر اتحادیه‌ها همچون اتحادیه طباخان نیز درخواست مشابهی داشته‌اند، خاطرنشان کرد: هر دست کامل جگر گوسفندی به قیمت ۸۵ هزار تومان و هر دست جگر گوساله به قیمت ۵۵ هزار تومان توسط واحدهای صنفی خریداری می‌شود.

شیرازی بیان کرد: با وجود آن‌که اعضای اتحادیه بارها درخواست افزایش نرخ مصوب محصولات را داشته‌اند اما نرخ جدیدی به اعضا اعلام نشده و قیمت هر سیخ جگر، دل و قلوه در واحدهای صنفی مجاز به وزن ۲۵۰ گرم از نوع گوسفندی ۳۰۰۰ تومان و از نوع گوساله ۲۵۰۰ تومان است؛ ضمن این‌که با افزایش ۵۰ گرمی وزن هر سیخ ۵۰۰ تومان به قیمت مصوب افزوده می‌شود.

43

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ز
    0

    کشورقاچاق و تورمیم ما

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      اگر یکی یا خواده انها یک روز برای خرید گوشت برند درصف بایستند واخر فروشنده بگو ید تمامشد میفهمند ما چه میگویم منضورم مسعولین مملکت هستند

  • ناشناس
    0

    چرا دولت در رسیدگی عزتمندانه به نیازهای زندگی مردم جدیت ندارد؟؟؟!!! --- تا زمانی که دولت و مسئولان ذی ربط در زمینه ی جلوگیری از قاچاق هر نوع کالای صادراتی و وارداتی ، با شانه خالی کردن از وظیفه ی رسیدگی به رنج و دردهای 80 میلیون شهروند که از فاجعه ی بی بند و باری بازار کالا و خدمات و قیمتها تحمل می کنند ، با عدم اقدام بازدارنده ی قاطع جدی از خود سلب مسئولیت می نماید ، و رئیس جمهور بجای دادن دستور ضابطه مند و قانون مند قاطع به مسئولان ذی ربط در استانها و شهرها و شهرستانها برای اعمال جلوگیری بازدارنده از این بی بند و باریها به خواهش و تمنا از آنان اکتفا می کند ؛ امیدی نیست که مسئله جلو گیری جدی از بی بند و باری بازار کالا و خدمات و قیمتها با جدیت و وفا داری به وظیفه رسیدگی اصولی راهبردی به نیازهای مردم در دستور کار دولت قرار گرفته باشد. دولت اگر علت این بی تفاوتی خود را در مقابل نیازهای همیشگی زندگی مردم مشخص نکند نباید توقع داشته باشد مردم با صبوری از بقای آن در قدرت با سلام و صلوات و علی برکة الله استقبال کنند و به امانت داری آن خوش بین بمانند.

  • نقلعلی
    0

    این مملکت تمام شده است دیگر بلایی نبود که اینها به اسم چپ و راست و اصولگرا و اصلاح طلب سر مردم نیارند و البته مردم هم خنثی شدند و بی تفاوت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها