مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران کشور در گفت‌وگو با خبرفوری:

۴۵ هزار میلیارد از بدهی دولت به گندمکاران باقی مانده‌است/ انگار قانون حرمت ندارد

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران کشور از وضعیت پرداخت مطالبات و وعده‌های دولت گلایه کرد.

۴۵ هزار میلیارد از بدهی دولت به گندمکاران باقی مانده‌است/ انگار قانون حرمت ندارد

علی‌قلی ایمانی در گفت‌وگو با خبرفوری در خصوص آخرین وضعیت مطالبات گندمکاران اظهار کرد: متاسفانه انگار قانون حرمت ندارد. در قانون خرید تضمینی حساب همه مشخص شده‌است. از وظیفه شورای قیمت‌گذاری تا زمان اعلام قیمت‌ها. سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی باید ظرف ۲۴ ساعت پس از تحویل گندم گندمکار یا سایر محصولات، مطالبات را پرداخت کند.

وی افزود: بعد از گذشت شش ماه هنوز مطالبات ما پرداخت نشده که این موجب بی‌اعتمادی نسبت به دولت در بین گندمکاران و کشاورزان شده است. قرار بود تا پایان مرداد قیمت محصولات اعلام شود تا کشاورز بداند چه محصولی را بکارد و برای سال زراعی آینده تصمیم بگیرد. الان سال زراعی شروع شده اما متاسفانه هنوز به نتیجه نرسید‌ه‌ایم.

ایمانی تصریح کرد: از ابتدای فصل برداشت تاکنون دولت از ۱۵۵ هزار میلیاردی که به گندمکار بدهکار بوده، ۱۱۰ هزار میلیارد پرداخت ‌کرده و ۴۵ هزار میلیارد باقی مانده‌است. بانک‌ها بدون توجه به این موضوع علاوه بر ۲۳ درصد سود، ۶ درصد جریمه تاخیر نیز از کشاورز دریافت می‌کنند. در قانون بیان شده اگر دولت بدهی خود را ظرف ۲۴ ساعت پرداخت نکرد باید تاخیرات را به نرخ روزشماری که بانک مرکزی اعلام می‌کند به کشاورز پرداخت کند، اما از زمان تصویب قانون خرید تضمینی تاکنون هیچ دولتی ریالی بابت این تاخیرها به کشاورز پرداخت نکرده است.

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران کشور گفت: ما کشاورزان امسال علیرغم خشکسالی و تنگناهای اقتصادی ۱۰ میلیون و ۳۳۰ هزار تن تولید کردیم و تحویل دولت دادیم. بهای کالای خود را از دولت می‌خواهیم. اگر ما این کالا را به دولت نمی‌دادیم باید از کشاورز خارجی خریداری و برخط پرداخت می‌کرد تا گندم وارد کشور شود. خرید گندم ما از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تن به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تن رسید، اما متاسفانه حمایت‌های لازم از جامعه گندمکار و کشاورز ضعیف است.

وی با انتقاد از عدم پایبندی به وعده‌ها، گفت: قیمت خرید تضمینی امسال در شورای قیمت‌گذاری مصوب و قرار شد ما اعلام نکنیم. براساس قانون قیمت باید یک هفته پس از تصویب در شورای رقابت‌گذاری توسط رئیس شورا که وزارت جهاد کشاورزی است، ابلاغ شود که باید چهارشنبه هفته گذشته اعلام می‌شد، اما انجام نشد تا کشاورز بتواند برای آینده خود تصمیم بگیرد و بداند کدام محصول را بکارد.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • محسن
    2

    یکاری بکنید پول ندارم گندم تحویل دادیم بی پول موندیم

  • علی
    1

    در عوض اربعین با میلیاردها تومان هزینه از جیب مردم برگزار شد( سوای از منابعی که خشکه با کامیون بردند عراق). گور پدر کشاورزی و رشد اقتصادی(ایدئولوژی رو بچسب و بس)

  • ایران خراب
    3

    خجالت بکشید دروغگوها. زیر قیمت جهانی گندم ها را خرید کردید ،پولش را هم پرداخت نمی کنید

  • ناشناس
    2

    فعلا با بی قانونی هر کاری دلشون میخواد میکنن چون اومدنشون قانونی نبوده، با پول بیت المال امریکا و کشور گردی و جهانگردی می کنن

  • ناشناس
    1

    دولت باید هر چه سریع تر تکلیف یارانه پنهان ارد و بنزین را روشن کند/ نزدیک به هفت میلیون افغانی و چندین کشور مجاور ایران از ارد دولتی ایران سالهاست استفاده می کنند/ همین طور در مورد یارانه پنهان سوخت. این چه وضع توزیع است. افرادی که ماشین دارند سهمیه بنزین دولتی می گیرند(با انکه قاعدتا ثروتمند تر هستند) و افرادی که ماشین ندارند و حتی بعضی از انها تا اخر عمر محال است ماشین دار شوند سهمیه بنزین دولتی دریافت نمی کنند/ این یا ظلم است یا حماقت/ سالها با این موضوع می توان کمدی تراژیک ساخت و بر ان گریست و خندید

  • ناشناس
    1

    با توجه به قاچاق ارد و نون خشک از ایران؛
    هزینه ارد و نان و نهاده دامی کشورهای همسایه را هم ایران می دهد
    و انها به ریش ما ایرانی ها می خندند/
    شما مطمئن باشید زمانی که تکلیف یارانه پنهان سوخت و اردو شکر در ایران روشن شود.
    از تبعات ان زلزله اقتصادی در کشورهای همسایه است

  • ناشناس
    2

    اینا وقتی گندم از خارج وارد میکنن اینجوری پول می‌دهند شما چقدر آدمای کثیفی هستید

  • Amir
    1

    انگار قانون حرمت نداره !!!!!قانونی وجودنداره که توقع حرمت داشته باشیم

  • ستاد مبارزه با ابمیوه های بی کیفیت
    0

    لعنت بر ساندیس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها