در آستانه عید نوروز معتادین متجاهر جمع آوری می‌شوند

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: با دستور دادستانی و برای حفظ امنیت شهروندان در ایام عید نوروز، طی یک عملیات ضربتی معتادین متجاهر در استان کرمان جمع آوری و برای درمان تحویل کمپ‌های ماده ۱۶ می‌شوند.

در آستانه عید نوروز معتادین متجاهر جمع آوری می‌شوند

یدالله موحد امروز در نشست مشترک با اعضای کنگره بزرگداشت ۶ هزار و ۵۰۰ شهید استان کرمان اظهار کرد: دستگاه قضائی استان تمهیدات لازم برای تأمین امنیت مردم و گردشگران را در ایام نوروز اندیشیده و می‌طلبد تمامی دستگاه‌های انتظامی، امنیتی و خدمات رسان در این راستا تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه کارها باید در چارچوب ضوابط و مقررات قانونی صورت پذیرد، تصریح کرد: طبق برنامه ششم توسعه کشور، بهزیستی متولی نگهداری، بهبودی و درمان معتادین متجاهر در مراکز ماده ۱۶ است.

موحد با بیان اینکه زندان حس مسئولیت پذیری مددجویان را نابود می‌کند، تصریح کرد: به محض ورود به زندان، حس مسئولیت پذیری آنها در قبال جامعه و خانواده در درون آنها از بین می‌رود و این مسئله یک آفت بزرگ است.

وی تاکید کرد: باید از لحاظ ذهنی و فکری روی مددجویان کار شود و سپس اقدام به توانمندسازی زندانیان و حرفه آموزی به آنان کنیم تا شاهد بازگشت سعادتمندانه آنها به جامعه باشیم.

این مقام ارشد قضائی در استان کرمان با اشاره به اینکه مبارزه با مواد مخدر یک اولویت است، تصریح کرد: ما مسئولان در بحث آسیب‌های اجتماعی غفلت کرده ایم و آن گونه که مد نظر رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) بوده کار جهادی در این حوزه صورت نپذیرفته و باید از تمام ظرفیت‌ها در جهت کاهش این آسیب‌ها به ویژه اعتیاد و مواد مخدر استفاده کرد.

در این جلسه مقرر شد سازمان بسیج تحت نظارت و مدیریت اداره کل بهزیستی استان کرمان اقدام به راه اندازی یک کمپ ماده ۱۶ در کرمان نمائید.

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها