تاکید رییس کمیسیون اقتصادی مجلس بر لزوم شفاف سازی صورت های مالی شرکت های زغال سنگ کرمان

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس بر لزوم شفاف سازی صورت های مالی شرکت های بخش خصوصی زغال استان کرمان تاکید کرد.

تاکید رییس کمیسیون اقتصادی مجلس بر لزوم شفاف سازی صورت های مالی شرکت های زغال سنگ کرمان

دکتر محمدرضا پورابراهیمی امروز سوم آبان ماه در نشست مشترک با مدیران شرکت‌های معدنی بخش خصوصی زغالسنگ اظهار کرد: به منظور کمک به فعالیت صنعت زغالسنگ استان ارائه اطلاعات صورت های مالی مبنی بر میزان فروش، سود خالص بهای تمام شده و وضعیت دارایی ها و استهلاک ضروری است.

وی بیان کرد: گزارش عملکرد سه ساله شرکت های زغالی در راستای شفافیت اطلاعات به بهبود عملکرد شرکت ها و همچنین برآورده شدن مطالبات کارگری کمک ویژه ای خواهد کرد.

پورابراهیمی یادآور شد: همزمان با رفع مشکلات کارگری باید به فکر رفع مشکلات صنعت زغال کشور نیز بود زیرا با رفع مشکلات این صنعت امکان توانمندسازی شرکت های تولیدکننده زغال در بخش دولتی و غیردولتی و نیز کمک به قشر کارگر نیز فراهم خواهد شد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: قرار است هفته آینده در نشست انجمن زغال کشور که نمایندگانی از کرمان نیز حضور خواهند داشت رفع مشکلات این صنعت در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس قرار گیرد.

وی به تغییر در قیمت گذاری زغال برای افزایش درآمدهای شرکت های زغالی کشور اشاره کرد و افزود: با توجه به افزایش تورم و شرایط فعلی قیمت تمام شده ای که در شرکت های تولیدی بوده که امکان ادامه فعالیت را با مشکل مواجه می کند.

وی افزود: نکته دوم که بسیار حائز اهمیت است این است که حذف حقوق دولتی از سرفصل پرداخت حقوق دولتی معادن زغال سنگ در راستای کمک به این شرکت ها و پرداخت بخشی از حق بیمه کارگری و کارفرمایی شرکت های زغال سنگی توسط دولت که در بودجه سنواتی همانند بیمه قالی بافان و کارگران ساختمانی باید مد نظر قرار گیرد.

پورابراهیمی بیان کرد: پیگیری تسهیلات کم بهره و مدت دار برای مکانیزه شدن معادن و افزایش ایمنی فعالان کارگری در معادن کشور به ویژه استان کرمان به عنوان قطب معدن کشور است‌.

وی گفت: هر چه ما بتوانیم از تولید کشور بیشتر حمایت کنیم خدمت بیشتری به جریان کارگری کرده ایم.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها