بهره مندی ۷۰۰۰ دانش آموز اتباع افغانستانی از امکانات آموزشی رفسنجان

بخشدار مرکزی رفسنجان گفت: ۷۰۰۰ دانش آموز اتباع افغانستانی از امکانات آموزشی رفسنجان استفاده می کنند در حالی که هیچ سرانه آموزشی به شهرستان در این رابطه تعلق نمی گیرد.

بهره مندی ۷۰۰۰ دانش آموز اتباع افغانستانی از امکانات آموزشی رفسنجان

مصطفی بخشی در مراسم افتتاح متمرکز طرح های آموزش و پرورش رفسنجان با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: رفسنجان از دیرباز به مشارکت بالای خیرین در ساخت اماکن و فضاهای مختلف شهره بوده است.

وی با اشاره به وجود بیشترین موقوفات هلال احمر کشور در رفسنجان، افزود: بیش از ۷۰ درصد مدارس تخریبی رفسنجان توسط خیرین بازسازی و نوسازی شده است.

بخشی ادامه داد: جاده ها، مساجد و تکایا، بیمارستان ها در رفسنجان توسط خیرین ساخته شده اما همین خیرین با توجه به نوسانات آب و مشکلاتی که در خصوص محصول پسته ایجاد شده با معضل روبرو هستند و از تسهیلات استفاده می کنند.

بخشدار مرکزی رفسنجان با بیان اینکه امروز وظیفه دولت است که در کنار خیرین قرار بگیرد، تصریح کرد: اجازه بدهیم در مکان هایی که خیرین نیستند و مدارس تخریبی وجود دارد آموزش و پرورش به بحث نوسازی آنها ورود کند.

بخشی با اشاره به وجود بیش از ۶۰ هزار تبعه افغانستانی در رفسنجان، خاطرنشان کرد: ۷۰۰۰ نفر دانش آموز اتباع افغانستانی در رفسنجان وجود دارد که سرانه ای از طریق آموزش و پرورش به آنها تعلق نمی گیرد. این اتباع هم از معلمین و هم از امکانات آموزشی رفسنجان استفاده می کنند و استدعا داریم سرانه ای از آموزش و پرورش به این تعداد افراد تعلق گیرد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها