رئیس اداره امور عشایری شهرستان بردسیر:

شرکت تعاونی عشایری بردسیر نمونه کشوری معرفی شد

رئیس اداره امور عشایری شهرستان بردسیر گفت: شرکت تعاونی عشایری شهرستان بردسیر به عنوان شرکت تعاونی نمونه عشایری کشوری از سوی وزارت جهاد کشاورزی انتخاب شد.

شرکت تعاونی عشایری بردسیر نمونه کشوری معرفی شد

محسن افضلی با اعلام این خبر، تامین و توزیع نهاده های دامی، هویت گذاری و بیمه دام، توزیع کالاهای اساسی و ضروری عشایر و خرید و فروش دام عشایر با هدف تنظیم بازار گوشت قرمز و کمک به اقتصاد خانوارهای عشایری از جمله مهمترین شاخص های انتخاب نمونه شرکت تعاونی عشایری عنوان کرد.

وی افزود: شرکت تعاونی عشایری شهرستان بردسیر در سال ۱۳۷۷ با ارائه فعالیت های خدماتی، اجتماعی و فرهنگی به امور عشایر تاسیس شده است.

وی ضمن قدردانی از تلاش های مستمر حمید ولیشاهی مدیرعامل شرکت تعاونی عشایری بردسیر افزود: این شرکت در حال حاضر با هزارو ۷۴۲ عضو از عشایر از میان حدود ۲۸۰ شرکت تعاونی عشایری در کشور و هفت شرکت در استان کرمان توانست به عنوان شرکت تعاونی نمونه عشایری کشور رتبه اول را کسب کند.

براساس این گزارش ۵۶ درصد مساحت استان قلمرو عشایر است و براساس سرشماری انجام شده در سال ۱۳۸۷ آمار عشایر استان کرمان ۱۴ هزارو ۲۵ خانوار و ۷۰ هزار نفر می باشند که براساس این آمار استان کرمان دومین استان عشایر نشین کشور و به لحاظ ایل اولین استان عشایرنشین در کشور بشمار می رود.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها