باند قاچاق دام زنده در کرمان منهدم شد

فرمانده انتظامی استان کرمان از انهدام یک باند قاچاق احشام و کشف ۱۸۱ رأس گوسفند زنده در محدوده شهرستان سیرجان خبر داد.

باند قاچاق دام زنده در کرمان منهدم شد

سردارعبدالرضا ناظری با بیان اینکه مأموران پلیس سیرجان در راستای مبارزه با قاچاق دام ضمن انجام کار اطلاعاتی از فعالیت یک باند قاچاق احشام مطلع شدند گفت: ماموران با گشت زنی در محدوده چند منطقه روستایی، یک مکان نگهداری دام را شناسایی کردند که با حضور نامحسوس در این محل مشخص شد چند نفر قصد بارگیری و انتقال تعداد زیادی گوسفند زنده را به خارج از استان دارند.

وی افزود: ماموران ضمن دستگیری سه متهم از انتقال ۱۸۱ راس گوسفند زنده به خارج از استان کرمان که به منظور قاچاق به کشورهای حاشیه خلیج فارس در این نقطه نگهداری می شدند جلوگیری کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه کارشناسان، ارزش ریالی این دام های قاچاق را پنج میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برآورد کردند، اظهار داشت: خروج غیرمجاز دام از کشور ضربات سنگینی به چرخه اقتصاد و تولید داخلی وارد می کند و از آنجا که بسیاری از بیماری های خطرناک احشام قابل سرایت به انسان نیز هستند انتقال احشام بدون مجوز بهداشتی می تواند سلامت شهروندان را به مخاطره بیندازد.

کشف ۲۰۷ کیلو حشیش در شهداد

فرمانده انتظامی استان کرمان همچنین با اشاره به کشف۲۰۷کیلوگرم حشیش در عملیات شبانه ماموران یگان تکاوری ۱۲۴ بخش"شهداد" گفت: ماموران هنگام گشت زنی شبانه در محور"شهداد - سیرچ" به یک دستگاه خودروی پژو مشکوک شدند و به آن دستور ایست دادند که راننده این خودرو اقدام به فرار کرد.

سردار ناظری ادامه داد: این خودرو با اقدام ضربتی ماموران از محدوده "گل میخ گذاری شده" عبور کرد و از حرکت ایستاد.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به دستگیری راننده و سرنشین این خودرو تصریح کرد: ماموران در بازرسی از این خودرو ۲۰۷ کیلوگرم حشیش کشف کردند.

کشف پنج تن سیم و کابل سرقتی در شهرستان انار

وی همچنین در ادامه از کشف پنج تن سیم، کابل و تجهیزات برق رسانی سرقتی در عملیات پلیس شهرستان"انار"خبر داد و گفت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان انار در روند پی جویی و کشف چند مورد سرقت سیم و کابل برق هنگام گشت زنی نامحسوس در یکی از محورهای این شهرستان یک دستگاه کامیون حامل ضایعات را به منظور بررسی متوقف کردند.

سردار ناظری افزود: ماموران در بازرسی از این کامیون با حجم زیادی سیم و کابل برق، شمش مس و برخی تجهیزات برق رسانی و مخابراتی روبه رو شدند که در بازجویی به عمل آمده از سرنشینان این خودرو مشخص شد موارد کشف شده از شبکه برق و مخابرات مناطق مختلف شهرستان سرقت شده و در پوشش بار ضایعات در حال انتقال به مرکز کشور بوده اند.

وی با اشاره به معرفی سه متهم این پرونده به مراجع قضائی تصریح کرد: این تجهیزات برق رسانی که در مجموع حدود پنج تن وزن داشتند و برخی از آن ها در حوزه انتقال نیرو قابلیت نصب و استفاده مجدد داشتند بنا به نظر کارشناسان مربوطه حدود ۱۰ میلیارد ریال برآورد قیمت و در ادامه تحویل اداره برق و شرکت مخابرات شدند.

دستگیری عامل شرارت در عنبرآباد

همچنین فرمانده انتظامی شهرستان عنبرآباد نیز از شناسایی و دستگیری عامل شرارت در عنبرآباد خبر داد و گفت: در پی وقوع چند فقره تیراندازی که منجر به تخریب خودرو و منزل توسط یک فرد شرور شده بود به صورت ویژه شناسایی و دستگیری وی در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سرهنگ رضا فیروز بخت افزود: ماموران پلیس با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی این فرد را شناسایی و در یک اقدام ضربتی دستگیر کردند .

وی افزود: از جمله جرایم این متهم حمل و نگهداری سلاح جنگی و مهمات ممنوعه، اخلال در نظم و امنیت عمومی از طریق چندین فقره تیرندازی منجر به جرح و تخریب خودرو و منزل، ضرب و جرح عمدی، ایجاد رعب و وحشت برای شهروندان و قدرت نمایی با سلاح بوده است.

فرمانده انتظامی عنبرآباد با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضایی خاطرنشان کرد: پلیس با تمام توان در راستای تامین نظم و امنیت تلاش خواهد کرد و اجازه نخواهد داد مجرمان موجب برهم زدن نظم عمومی شوند و مردم نیز در صورت مشاهده موارد مشکوک می توانند مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۱۰به پلیس اطلاع دهند.

کشف مرغ منجمد احتکاری در سیرجان

فرمانده انتظامی شهرستان سیرجان نیز از کشف ۵ هزار و ۸۵۰ کیلوگرم مرغ منجمد احتکار شده به ارزش یک میلیارد ریال در شهرستان سیرجان خبر داد.

سرهنگ محمدرضا ایران نژاد بیان داشت: ماموران پلیس شهرستان سیرجان با انجام اقدامات اطلاعاتی از احتکار مقادیری مرغ منجمد در یک فروشگاه زنجیره ای مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران ضمن اطمینان از صحت موضوع ضمن هماهنگی قضائی به همراه نماینده اتاق اصناف و اداره صنعت معدن و تجارت، در بازرسی از این انبار ۵ هزار و ۸۵۰ کیلوگرم مرغ منجمد که به منظور احتکار دپو شده بودند را کشف کردند.

سرهنگ ایران نژاد با اشاره به اینکه ارزش کالاهای کشف شده توسط کارشناسان بیش از یک میلیارد ریال برآورد شده است گفت: در این رابطه یک متهم دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها