کشف وضبط اجزای لاشه یک راس کل وحشی در منزل شکارچی متخلف

محیط بانان شهرستان دالاهو موفق به کشف بیش از 2 کیلوگرم گوشت کل وحشی از منزل متخلف شکار غیر مجاز شدند.

کشف وضبط اجزای لاشه یک راس کل وحشی در منزل شکارچی متخلف

آزاد شیخ ویسی رئیس اداره محیط زیست شهرستان دالاهو گفت : به دنبال کسب اطلاعاتي مبني بر فعاليت مجرمانه يک متخلف، نيروهاي يگان حفاظت محيط زيستشهرستان دالاهو به تحقيق در اين رابطه مشغول شدند. نيروهاي يگان ،پس از کسب اطمينان از بروز تخلف موضوع را با مقام قضايي در ميان گذاشتند و پس از اخذ نيابت قضايي وارد منزل مظنون شده و به تفتيش منزل وي پرداختند. در جريان بازرسي از منزل متخلف حدود دو کيلوگرم گوشت شکار کشف و ضبط گرديد.

وی گفت : در اين رابطه يک نفر بازداشت و پس از تشکيل پرونده جهت رسيدگي به جرم به مراجع قضايي معرفي گرديد.

شیخ ویسی افزود : متهم در جريان مراحل بازپرسي منکر هرگونه تخلفي بوده ، بنابراين با درخواست اداره محيط زيست دالاهو و دستور مقام قضايي گوشت کشف شده جهت بررسي به آزمايشگاه دفتر موزه تاريخ طبيعي و ذخاير ژنتيکي سازمان حفاظت محيط زيست کشور ارسال گرديد.

وی افزود : آزمايشگاه پس از انجام آناليز و تست هاي تخصصي اعلام نمود گوشت کشف شده متعلق به بز وحشي مي باشد.

شیخ ویسی گفت : در جريان رسيدگي به اين پرونده در دادگاه کيفري دالاهو، دادگاه بر اساس گزارش ضابطين قضايي، کيفرخواست صادره، تحقيقات بعمل آمده و نتيجه آزمايش انجام شده، دفاعيات بلاوجه متهم و ساير محتويات پرونده بزهکاري متهم را محرز و مسلم دانست.

وی گفت : بنابراين دادگاه متهم را به جرم شکار غيرمجاز حيوان وحشي به پرداخت جزاي نقدي محکوم نمود.

وی در پایان گفت: متهم مي بايست بر اساس آخرين نرخ بهاي جانوران وحشي به لحاظ مطالبه ضرر و زيان وارده به محيط زيست، مبلغ يکصد ميليون ريال بابت ضرر و زيان وارده به محيط زيست ناشي از شکار غيرمجاز کل وحشي را نيز به حساب دولت واريز نمايد .

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها