انتخاب شهردار جدید کرمانشاه کاملا قانونی است

رییس شورای شهر کرمانشاه انتخاب سعید طلوعی به عنوان شهردار جدید کرمانشاه را کاملا قانونی دانست و گفت: منتظر تایید حکم شهردار انتخابی کرمانشاه توسط وزیر کشور هستیم.

انتخاب شهردار جدید کرمانشاه کاملا قانونی است

غلامرضا امیری با اشاره به قانونی بودن انتخاب شهردار کرمانشاه، گفت: شورای شهر بر اساس قانون سه ماه برای انتخاب شهردار فرصت دارد، اما با پایان گرفتن این مهلت قانونی و به نتیجه نرسیدن، باز هم راه‌های قانونی دیگری پیش پای شورای شهر قرار داده شده است.

وی افزود: بعد از پایان گرفتن این مهلت و بحث ورود هیات حل اختلاف به موضوع، در نهایت اعضا با درخواست جلسه فوق العاده و با حضور بیش از دو سوم اعضا(هشت نفر)، سعید طلوعی را به عنوان شهردار کرمانشاه انتخاب کردند.

امیری تصریح کرد: دوره‌های قبل هم موارد اینچنینی داشته‌ایم و بعضا سرپرست برای شش ماه در سمت خود باقی مانده است. دربرخی شهرهای دیگر هم این وضعیت رخ داده و حضور سرپرست تا 9 ماه هم به طول انجامیده است.

رییس شورای شهر کرمانشاه با بیان اینکه سعید طلوعی از همان ابتدا جزو هشت گزینه مد نظر شورا برای تصدی شهرداری کرمانشاه بود، گفت: در نهایت همه اعضای شورا تصمیم گرفتند روی گزینه ای که بیشترین موافقت با آن وجود دارد به توافق برسند و نهایتا سعید طلوعی در جلسه ای با حضور هشت عضو شورا (سه عضو در مرخصی به سر می بردند) و با رای هر هشت عضو حاضر به عنوان شهردار کرمانشاه انتخاب شد.

امیری به کارنامه کاری طلوعی اشاره کرد و افزود: ایشان مدت بیش از 10 سال شهردار مناطق مختلف تهران بوده‌ و برای چندین دوره هم به عنوان شهردار نمونه مناطق معرفی شده‌اند.

رییس شورای شهر کرمانشاه افزود: آقای طلوعی اهل دور زدن نیست و فرد بسیار مقتدری است و این امر موجب شده برخی به او حمله کنند، اما شورای شهر بر انتخاب خود مصر است و استاندار کرمانشاه نیز تاکید داشت فرد مقتدری برای شهرداری کرمانشاه انتخاب شود.

وی با بیان اینکه مسائل سیاسی در کار شورا دخیل نیست، گفت: برخی به خاطر مسائل سیاسی و جناحی به شهردار منتخب حمله می‌کنند، اما شورای شهر پرونده کاری را مدنظر دارد.

امیری با تاکید بر اینکه هیچ پشت پرده‌ای درانتخاب شهردار جدید وجود ندارد، گفت: شورای شهر در اتاق شیشه‌ای قرار دارد و تمام اختلافات و اتفاقات درون آن رسانه‌ای می‌شود. این اختلاف نظرها کاملا طبیعی است و مفهوم دموکراسی و شورا هم همین وجود تضارب آرا است که می تواند توسعه بخش باشد.

وی یادآور شد: انتخاب شهردار همیشه در همه شهرها محل اختلاف اعضای شورای شهر بوده و هست و این امر کاملا طبیعی است. مهم این است که اعضا در نهایت به انتخاب گزینه اصلح برسند و ما در این زمینه همه تلاشمان را بکار گرفتیم.

رییس شورای شهر کرمانشاه با بیان اینکه حکم شهردار شهرهای بالای 200 هزار نفر باید به تایید وزیر کشور برسد گفت: در حال حاضر منتظر صدور حکم آقای طلوعی به عنوان شهردار کرمانشاه هستیم.

منبع: ایسنا

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها