مردم تازه‌آباد شب گذشته تا صبح آواره پارک و کوچه‌ها بودند

مردم شهر تازه‌آباد شب گذشته پس از وقوع زلزله 4.2 ریشتری، از ترس زلزله‌های احتمالی در پارک و کوچه‌های این شهر شب را به صبح رساندند.

مردم تازه‌آباد شب گذشته تا صبح آواره پارک و کوچه‌ها بودند

درد و رنج‌های زلزله 21 آبان‌ماه سال گذشته هنوز به پایان نرسیده است که زلزله‌ای دیگر در 31 تیرماه امسال به قدرت 5.9 ریشتر در شهر تازه‌آباد به وقوع پیوست و زخم‌های تازه‌ای بر روح و جسم مردم زجر کشیده شهرستان مرزی ثلاث بابا‌جانی وارد کرد.

براساس این گزارش، از 31 تیرماه تا به امروز وقوع پس‌لرزه‌های مکرر بیش از چهار ریشتری در این منطقه آرامش را از مردم گرفته و با آواره کردن آن‌ها در پارک‌ها و کوچه‌ها، مشکلاتی را برای آن‌ها به وجود آورده است.

شهرداری از 31 تیرماه بارها با قطع روشنایی پارک‌ها از مردم آواره در این مکان‌ها خواسته در راستای جلوگیری از سدمعبر به منازل خود بروند، اما بیشتر خانه‌های شهر تازه‌آباد شهرستان ثلاث باباجانی در پی زلزله 5.9 ریشتری 31 تیرماه خسارت جدی دیده و ترک‌های زیادی خورده‌اند و مردم همچنان از ترس خراب شدن خانه‌هایشان نمی‌توانند در واحدهای مسکونی خود ساکن شوند.

طبق اظهارات مردم این منطقه، منازل تعمیری بعد از وقوع زلزله 21 آبان‌ماه سال گذشته بعد از تعمیر دوباره در پی زلزله 5.9 ریشتری پایان تیرماه امسال خراب شده و گچ دیوار و سقف‌ها فروریخته و علاوه بر آن خسارت‌های دیگر مبنی بر غیرقابل سکونت شدن واحدهای تعمیری به این واحدها وارد شده است.

تا اینکه شب گذشته ساعت 21:32 دقیقه باری دیگر پس‌لرزه‌ای به قدرت 4.2 ریشتر زمین تازه‌آباد را در عمق هشت کیلومتر لرزاند و خسارت‌های جزیی دیگری از جمله ترک‌خوردگی‌های عمیقی به منازل وارد و اضافه کرد.

مردم این منطقه شب گذشته از ترس زلزله‌های احتمالی ترجیح دادند شب را همچنان آواره در پارک‌ها و کوچه‌ها به صبح برسانند.

گفتنی است، از ساعت 21 شب گذشته تا هشت صبح امروز شهر تازه‌آباد شهرستان ثلاث باباجانی پنج‌بار در ریشترهای مختلف لرزیده است که بزرگ‌ترین آن‌ها ساعت 21:32 دقیقه به قدرت 4.2 ریشتر در عمق هشت کیلومتر و همچنین ساعت 22:39 دقیقه به قدرت سه ریشتر در عمق هشت کیلومتر ثبت شده است و مابقی پس‌لرزه‌ها بین 2.5 تا 2.9 ریشتر بوده است.



منبع: فارس

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها