۱۴۰۰ دانش‌آموز استثنایی در مدارس استان کرمانشاه مشغول به تحصیل هستند

۱۴۰۰ دانش‌آموز استثنایی در مدارس استان کرمانشاه مشغول به تحصیل هستند

حسین محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه اکنون در استان 1404 دانش‌آموز استثنایی مشغول به تحصیل وجود دارند، اظهار داشت: از این تعداد 984 نفر کم‌توان ذهنی، 118 نفر چند معلولیتی، 15 نفر معلول جسمی حرکتی، 54 نفر اوتیسم، 204 نفر ناشنوا و 29 نفر نابینا هستند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه از وجود 220 کلاس درس برای آموزش معلولان خبر داد و گفت: 46 مدرسه استثنایی و 6 کلاس در مدارس عادی به امر آموزش دانش‌آموزان می‌پردازد.

محمدی با بیان اینکه مربیان این مدارس در رشته‌های روانشناسی کودکان استثنایی تحصیل کرده‌اند، عنوان کرد: اکنون 500 مربی اقدام به آموزش این دانش‌آموزان می‌کنند.

وی با اشاره به کمک هزینه پرداخت شهریه سرویس این دانش‌آموزان، گفت: سازمان نوسازی مدارس در نوسازی و تکمیل تجهیزات مدارس استثنایی کمک فراوانی به این سازمان کرده‌اند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه از کمک 570 میلیون ریالی سازمان نوسازی مدارس به آموزش ‌و پرورش استثنایی خبر داد و افزود: 555 میلیون و 250 هزار ریال در قالب طرح خدمات حمایتی به 37 دانش‌آموز پرداخت شده است.

محمدی با بیان اینکه یکی از دانش‌آموزان روشندل کرمانشاهی قهرمان شطرنج کشور است، اظهار کرد: در زمان برپایی نمایشگاههای استانی از جمله نمایشگاه پارک شاهد یک غرفه به نمایش توانمندیهای دانش‌آموزان استثنایی اختصاص می‌یابد.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها