هشدار درباره یک فاجعه در ۸۰۰ متری گیلان‌غرب!

رئیس انجمن صنفی معادن قیر طبیعی گیلان‌غرب درباره وقوع یک فاجعه جدی در ۸۰۰ متری شهر گیلان‌غرب هشدار داد.

هشدار درباره یک فاجعه در ۸۰۰ متری گیلان‌غرب!

جهانبخش مرجانی با اشاره به فعالیت نزدیک به ۲۰ کارگاه خردایش قیرطبیعی در شهرک صنعتی گیلان‌غرب، اظهار کرد: این واحدهای به شدت آلاینده در شرایطی در این شهرک صنعتی فعالیت دارند که این شهرک در ۸۰۰ متری شهر واقع شده است.

وی ادامه داد: این در حالیست که مجوز فعالیت این کارگاه‌ها نباید تا دو کیلومتری روستاها یا مناطق مسکونی صادر شود، اما اکنون شاهد فعالیت این کارگاه‌ها بیخ گوش شهر هستیم.

رئیس انجمن صنفی معادن قیر طبیعی گیلان‌غرب با بیان اینکه کارگاه‌های خردایش قیرطبیعی به سایر واحدهای موجود در شهرک صنعتی که آلاینده نیستند نیز بسیار آسیب می‌زنند، یادآور شد: در چند متری مکانی که قیر پودر می‌شود، تالار عروسی و پذیرایی است.

به گفته مرجانی، در نزدیکی این کارگاه‌ها، چند سال قبل مرکز فنی و حرفه‌ای ساخته شده که به نرخ امروز بیش از صد میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در آن انجام شده اما به دلیل همجواری با این واحدهای آلوده امکان استفاده چندانی از آن وجود ندارد.

وی معتقد است، فعالیت این واحدها باعث شده شهرک صنعتی گیلان‌غرب در وضعیت بغرنجی قرار گیرد.

رئیس انجمن صنفی معادن قیر طبیعی گیلان‌غرب با انتقاد از دستگاه‌هایی که برای این کارگاه‌ها مجوز صادر کرده اند، خاطرنشان کرد: نکته مهم آنجاست که همین حالا نیز روند صدور مجوزها ادامه دارد و کارگاه های جدید خردایش در این شهرک صنعتی در حال ساخت یا توسعه است.

وی با بیان اینکه از چند سال قبل پیگیری برای جابجایی این واحدها از سوی انجمن قیرطبیعی انجام شد اما مورد موافقت قرار نگرفت، تاکید کرد: حالا مدیران با جدیت به فکر جابجایی این واحدها افتاده اند، در حالیکه هم سرمایه‌گذاران با زیان مواجه شده و هم تبعات جدی ایجاد شده است.

مرجانی از پیگیری جدی فرمانداری و دادستانی گیلان‌غرب برای جابجایی واحدهای خردایش قیرطبیعی خبر داد و گفت: سه، چهار نقطه برای جابجایی پیشنهاد شده، اما هنوز به نتیجه واحد نرسیده اند.

منبع: ایسنا

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها