مدیر جهاد کشاورزی شهرستان:

رشد 2 برابری کشت چغندرقند پاییزه در سرپلذهاب را در برنامه داریم

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرپلذهاب از برنامه‌ریزی برای رشد دو برابری اراضی زیر کشت چغندرقند پاییزه در شهرستان خبر داد.

رشد 2 برابری کشت چغندرقند پاییزه در سرپلذهاب را در برنامه داریم

اردشیر نورمحمدی با بیان اینکه در تدارک کشت چغندر قند پاییزه در مزارع شهرستان سرپلذهاب هستیم، گفت: با توجه به بازدهی خوب مزارع چغندرقند در شهرستان امیدواریم شاهد رشد دو برابری سطح زیرکشت چغندر پاییزه در این شهرستان باشیم.

نورمحمدی با بیان اینکه بیشترین کشت پاییزه چغندرقند در استان کرمانشاه در شهرستان سرپلذهاب انجام می‌ شود، ادامه داد: امسال هدف گذاری کرده ایم بیش از دو هزار هکتار از اراضی شهرستان را زیر کشت پاییزه چغندرقند ببریم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرپلذهاب اضافه کرد: سال گذشته 1100 هکتار چغندرقند پاییزه در شهرستان کشت شده بود.

نورمحمدی متوسط عملکرد مزارع چغندرقند پاییزه در شهرستان سرپلذهاب را 55 تن در هکتار عنوان کرد و افزود: کشاورزان نمونه شهرستان عملکرد تا 140 تن در هکتار هم داشته اند.

وی ادامه داد: توسعه کشت پاییزه چغندر قند در شهرستان با هدف استفاده از آب بارندگی های پاییزه و زمستانه و نیز تامین خوراک کارخانه های قند در فصول مختلف سال در برنامه قرار گرفته است.

رعایت تناوب زراعی، مبارزه با علف های هرز مقاوم به گندم و... از دیگر مزایای کشت پاییزه چغندرقند است که نورمحمدی از آنها یاد کرد.

وی با بیان اینکه کشت چغندرقند پاییزه در شهرستان گرمسیری سرپلذهاب از اوایل پاییز شروع و حدود دو ماه به طول می انجامد، گفت: برداشت محصول این مناطق اواخر اردیبهشت سال آینده انجام خواهد شد.

منبع: ایسنا

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها