مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه:

۴۶۰ روستای استان کرمانشاه با کم آبی روبرو است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اشاره به تنش آبی در استان بر اثر خشکسالی گفت: ۴۶۰ روستای استان کرمانشاه با جمعیت حدود ۷۰ هزار نفر جمعیت با تنش آبی و کم آبی روبرو است.

۴۶۰ روستای استان کرمانشاه با کم آبی روبرو است

علیرضا کاکاوند افزود: این شرکت در این راستا حفر ۷۰ حلقه چاه در مناطق مختلف روستایی استان برای جبران کمبود آب شرب و همچنین مقابله تنش آبی روستاها در دست اقدام دارد و منتظر تخصیص اعتبارات آن هستیم.

او با بیان اینکه امسال با کمک نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی و استاندار اعتبارات حوزه آبرسانی به روستاها ۲۰ برابر افزایش یافته است، گفت: اعتبارات بخش آب روستایی امسال این شرکت حدود ۵۰۰ میلیارد تومان است اما تاکنون هیچ مبلغی تخصیص نیافته است.

کاکاوند با بیان اینکه پنج دستگاه حفاری چاه این شرکت به صورت شبانه‌روز مشغول حفاری است، توضیح داد: هفت دستگاه تانکر آب رسانی سیار نیز به حدود ۳۰۰ روستا استان به صورت شبانه روزی در حال آبرسانی اند که در این خصوص نیازمند هم افزایی بیشتر دستگاه های اجرایی درباره در اختیار قرار دادن تانکر، وسایل و تجهیزات هستیم.

او در بحث مشکل آب شرب روستاهای شهرستان ثلاث باباجانی بیان داشت: با افزایش بار قدرت پمپ مشکل آبرسانی روستاها مرتفع شده البته هنوز هم با قطعی ۲ تا سه ساعت در شبانه روز مواجه هستیم.

حفر ۷۰ چاه برای رفع مشکلات آب روستاها

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه در پنج سال گذشته در کل استان ۱۳ حلقه چاه برای آبرسانی به روستاها حفر شده است، گفت: اما در طول یکسال گذشته ۲۸ حلقه چاه حفر و آب برای استفاده روستاییان وارد مدار شده است.

کاکاوند همچنین افزود: تا پایان سال ۷۰ حلقه چاه در مناطق روستایی حفر می شود که این امر یک جهش اساسی در راستای تامین آب پایدار روستایی خواهد بود،

او همچنین از دیگر مشکلات اساسی در امر آبرسانی به روستاها را اول بحث معارضان خطوط انتقال آب و از آن مهمتر روش اشتباه استفاده غیر مجاز از آب شرب برای آبیاری باغات و مزارع عنوان کرد و خواستار جدی گرفتن بحث کنتور گذاری در روستاها شد.

کاکاوند تصریح کرد: از ۲ هزار ۵۶۰ روستای استان هزار و ۸۸۰ روستا تحت پوشش شرکت آبفا است و متاسفانه مابقی روستاها تحت پوشش نیستند.

او از شهروندان خواست الگوی مصرف آب شرب که سقف آن ۱۵ متر مکعب در ماه است را رعایت کنند و گفت: مشترکانی که بتوانند در ماه پنج متر مکعب معادل پنج هزار لیتر آب مصرف کنند، تعرفه آب برای آنها رایگان حساب می شود.

کاکاوند سرانه مصرف آب شرب در شهر کرمانشاه را ۵۳ لیتر بیشتر از میانگین کشوری یعنی ۲۲۳ لیتر در شبانه‌روز اعلام کرد و افزود: این سرانه در کشور ۱۷۰ لیتر و در دنیا ۱۵۰ لیتر است.

استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه ۵۴۰ هزار مشترک آب دارد که از این تعداد بیش از ۳۰۰ هزار مشترک مربوط به کلانشهر یک میلیون نفری کرمانشاه است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها