راه اندازی دستگاه اکسیژن ساز در مجتمع درمانی امام رضا(ع) کرمانشاه

مدیر نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از نصب و راه اندازی نوزدهمین دستگاه اکسیژن ساز در مجتمع آموزشی درمانی امام رضا (ع) این شهر خبر داد.

راه اندازی دستگاه اکسیژن ساز در مجتمع درمانی امام رضا(ع) کرمانشاه

تورج شیرزادیان اظهار کرد: یک دستگاه اکسیژن ساز ۶۰۰ لیتری با اعتباری حدود ۲۰ میلیارد ریال خریداری و در مجتمع آموزشی درمانی امام رضا (ع) شهر کرمانشاه نصب و راه اندازی شد.

وی افزود: با بهره برداری از این دستگاه، ظرفیت تولید اکسیژن در این بیمارستان به مقدار قابل اطمینانی خواهد رسید.

مدیر نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: از ابتدای شیوع ویروس تاکنون ۱۹ دستگاه اکسیژن ساز مرکزی، یک دستگاه مخزن اکسیژن مایع کرایوژنیک بیست هزار لیتری، بیش از یک هزار سیلندر اکسیژن چهل و پنجاه لیتری و به همین تعداد فلومتر، مانومتر و سایر ملحقات این عنصر جهت مراکز درمانی تابعه این دانشگاه خریداری شده است.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه کمترین چالش تأمین اکسیژن را حتی در اوج همه‌گیری ویروس در میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را داشته و این در حالیست که بسیاری از دانشگاه‌ها و بیمارستان‌های کشور در این مورد با بحران مواجه شدند.

شیرزادیان گفت: در روزهای آینده یک دستگاه مخزن اکسیژن کرایوژنیک مایع بیست و پنج هزار لیتری برای مجتمع آموزشی درمانی امام رضا (ع) شهر کرمانشاه تأمین خواهد شد تا علاوه بر ارتقا ظرفیت تولید اکسیژن، خلوص این عنصر حیاتی به مقدار قابل توجهی افزایش یابد.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها