مدیرکل اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه:

نخستین طرح سرمایه‌گذاری خارجی در کرمانشاه ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مدیرکل اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه گفت: نخستین طرح سرمایه‌گذاری خارجی با حضور سرمایه‌گذاران چینی در استان کرمانشاه ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

نخستین طرح سرمایه‌گذاری خارجی در کرمانشاه ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

امیرحمزه حیدریان اظهار داشت: ساخت کارخانه آلیاژ سیلیکون و منگنز با سرمایه‌گذاری خارجی 10 میلیون یورو و در مساحت 18 هزار مترمربع از دی ماه سال گذشته آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه این طرح با همکاری کارشناسان ایرانی و چینی در شهرک مرصاد اسلام‌آباد غرب در حال ساخت است عنوان کرد: آلیاژهای سیلیکون و منگنز از مواد اولیه کارخانه ذوب آهن و فولاد است که اکنون بیشتر آن از خارج از کشور تأمین می‌شود.

حیدریان گفت: برنامه سرمایه‌گذار برای ساخت این طرح یک دوره 15 ماهه است و وعده داده شده که تا پایان امسال یا حداکثر پایان فروردین 1400 پروژه به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه این پروژه اکنون بیش از 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد افزود: محصول این کارخانه خواص مکانیکی فولاد را افزایش می‌دهد که اکنون در کشور ماهانه 22 هزار تن از این محصول مصرف می‌شود که 8000 تن در داخل تولید و 14 هزار تن نیز وارد می‌شود.

حیدریان عنوان کرد: ظرفیت ماهانه این کارخانه 1250 تن و سالانه نزدیک به 15 هزار تن است که 18 درصد به تولیدات کشور اضافه می‌کند و نیاز به واردات را کاهش می‌دهد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه گفت: هر تن از این محصول 27 میلیون تومان فروش می‌رود و سالانه نزدیک به 17 میلیون و 600 هزار دلار برای کشور ارزآوری دارد.

وی افزود: در مجوز سرمایه‌گذاری صادر شده برای این پروژه 210 نفر اشتغال مستقیم در نظر گرفته شده که بعد از افتتاح اشتغال نیروهای ایرانی آغاز می‌شود و اولویت با نیروهای بومی است.

حیدریان گفت: اکنون که پروژه‌ در مرحله ساخت و ساز قرار دارد پیمانکاران مختلفی با 200 کارگر و کارشناس به صورت موقت مشغول به کار هستند و بعد از بهره‌برداری از فاز اول با سرمایه‌گذاری 10 میلیون یورویی 210 کارشناس جذب می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه عنوان کرد: استان کرمانشاه سال گذشته رتبه سوم کشور را در زمینه جذب سرمایه‌گذار خارجی کسب کرده است.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها