کرمانشاه 54 هزار بی‌سواد 10 تا 49 ساله دارد

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر حدود ۵۴ هزار نفر بی سواد ۱۰ تا ۴۹ ساله در استان داریم.

کرمانشاه 54 هزار بی‌سواد 10 تا 49 ساله دارد

به گزارش خبر فوری به نقل از ایسنا، محمدرضا بسامی در نشست خبری که امروز (دوم دی) به مناسبت هفته بزرگداشت سوادآموزی در کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس آخرین سرشماری صورت گرفته در سال ۹۵ درصد باسوادی استان کرمانشاه در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال ۹۴.۴ درصد بوده و این در حالیست که این رقم در کشور ۹۵.۴ درصد است.

بسامی با بیان اینکه بر اساس سرشماری سال ۹۵ در مجموع ۷۰ هزار و ۷۳۴ نفر بیسواد بین ۱۰ تا ۴۹ ساله در استان کرمانشاه داریم، افزود: این آمار احتمالا در حال حاضر حدود ۵۴ هزار نفر است.

وی گفت: بر اساس سرشماری سال ۹۵ درصد باسوادی استان کرمانشاه در گروه سنی ۱۰ سال به بالا ۸۴.۶ درصد است که این آمار در کشور ۸۸.۲ درصد می باشد.

بسامی اضافه کرد: درصد بی سوادی استان کرمانشاه در گروه سنی ۱۰ سال به بالا نیز براساس این سرشماری ۱۵.۴ درصد است که این آمار در کشور ۱۱.۸ درصد می‌باشد.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه جمعیت ۱۰ تا ۲۰ ساله را حساسترین جمعیت از نظر سوادآموزی عنوان کرد و افزود: در سرشماری سال ۹۵ در مجموع ۹۹ درصد جمعیت استان با سواد بوده اند که این میزان در کشور ۹۸.۲ درصد بوده است.

وی اشاره ای هم به پاداش‌های در نظرگرفته شده برای آموزش دهندگان داشت و گفت: برای آموزش دهندگان دوره سواد آموزی ۷۲۰ هزارتومان به عنوان پاداش در نظر گرفته شده، ضمن اینکه برای آموزش دهندگان دوره‌های تحکیم و انتقال به ترتیب ۱۳۰ و ۸۴۰ هزار تومان به عنوان پاداش در نظر گرفته شده است.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه بیان کرد: بی سوادانی که برای اولین بار در دوره های سواد آموزی شرکت کنند در صورت قبولی جایزه ۱۴۴ هزارتومانی دریافت خواهند کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه امسال شش موسسه در استان با آموزش دهندگان سواد آموزی قرارداد می‌بندند، گفت: سال گذشته یازده موسسه این کار را انجام می‌دادند.

منبع: ایسنا

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها