مشکل بهداشتی در آب شبکه روستای شیخ صلح وجودندارد

مدیر دفتر پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت : تمام آزمایش‌های انجام شده بر روی نمونه‌های آب روستای «شیخ‌صله» ثلاث‌باباجانی سلامت آب این روستا را تایید می‌کند و مشکل بهداشتی در آب مشاهده نشده است.

مشکل بهداشتی در آب شبکه روستای شیخ صلح وجودندارد

مهدی بیگوند گفت : آزمایش‌های میکروبیولوژی، فیزیک و شیمیایی و سمومی که ما روی آب شیخ صله انجام دادیم سلامت آب را تایید می‌کند.

وی گفت : نمونه‌های قبلی هم که در سال‌های گذشته روی آب این روستا انجام شده هیچ گونه آلودگی در آن ثبت نشده و همگی سلامت آب را در سال‌های گذشته تایید می‌کند.

بیگوند افزود: نمونه آب روستای شیخ صله شامل آب خام، آب مخزن ذخیره و آب شبکه توزیع در آزمایشگاه شرکت آب و فاضلاب استان آزمایش شد و سالم بودن آن نیز تایید گردید.

وی با بازدید میدانی مسئولان و کارشناسان شرکت آبفا استان از تاسیسات آب روستای شیخ صله اشاره کرد و گفت: شبکه توزیع و مخزن ذخیره آب روستا را شست و شو دادیم و یک لایروبی از منبع تامین آب آنجا نیز انجام دادیم.

وی ادامه داد: در روز دوم پس از اعلام بیمار شدن مردم روستا این بار با حساسیت بیشتری نمونه‌برداری کردیم و نمونه‌های میکروبی، فیزیک و شیمیایی و فلزات سنگین را گرفتیم و سموم را نیز آنالیز کردیم که خوشبختانه این مورد هم از طرف ما منتفی شده و هیچ سمی در آب وجود نداشت.

بیگوند گفت: ما در آزمایش‌هایی که بر روی نمونه‌های آب این روستا انجام دادیم هیچ مشکلی را پیدا نکردیم و همه چیز در شرایط استاندارد است و آب از نظر فیزیک و شیمیایی و میکروبی مشکل خاصی ندارد.

وی گفت: آزمایشگاه شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه به‌روزترین و مجهزترین آزمایشگاه در سطح شرکت‌های آب و فاضلاب‌های کشور است.

وی با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب استان برای سلامت مردم اهمیت زیادی قایل است، گفت: در راستای این مهم اقدام به راه‌اندازی این آزمایشگاه کرده‌ایم و بهترین وکاملترین تجهیزات به روز دنیا در این آزمایشگاه وجود دارد.

منبع: ایلنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها