اهدای اعضای 13 بیمار مرگ مغزی در چهارمحال و بختیاری

هماهنگ کننده تیم پیوند اعضای چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، اعضای 13 بیمار مرگ مغزی در استان اهدا شده است.

اهدای اعضای 13 بیمار مرگ مغزی در چهارمحال و بختیاری

زهرا سیاح با اشاره به اهدای اعضای 13 بیمار مرگ مغزی در چهارمحال و بختیاری از ابتدای سال جاری تاکنون، اظهارداشت: تاکنون بیش از 30 پیوند کلیه با سخاوت خانواده‌های بیماران مرگ مغزی در استان انجام شده است.

هماهنگ کننده تیم پیوند اعضای چهارمحال و بختیاری افزود: در هفته جاری اهدای اعضای دو بیمار مرگ مغزی در استان به ده بیمار زندگی دوباره بخشید.

وی در خصوص این مورد اهدای عضو، خاطرنشان کرد: مرحومه سکینه کریمی بروجنی 34 ساله و مرحوم صادق جباری 28 ساله در اثر سانحه تصادف در بیمارستان‌های ولی‌عصر (عج) بروجن و شهدای لردگان بستری بودند.

سیاح ادامه داد: متأسفانه مرگ مغزی این دو بیمار به علت خونریزی مغزی شدید در بیمارستان آیت‌الله کاشانی شهرکرد اعلام و پس از تأیید مرگ مغزی توسط پزشکان‌، با رضایت خانواده‌ها، اعضای بدن آن‌ها به بیماران نیازمند اهدا شد.

هماهنگ کننده تیم پیوند اعضای چهارمحال و بختیاری گفت: کبدها به شیراز ، دریچه‌های قلب به تهران منتقل و دو کلیه نیز به دو بیمار 33 و 42 ساله در استان پیوند شد.

منبع: فارس

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها