تب تند قیمت‌ میوه و سبزیجات در چهارمحال و بختیاری/ مردم قدرت خرید میوه ندارند

تب تند قیمت‌ میوه و سبزیجات در چهارمحال و بختیاری/ مردم قدرت خرید میوه ندارند

این روزها و در آستانه عید نوروز مردم در تب‌وتاب خرید نوروزی هستند و تلاش می‌کنند با توجه به وضعیت اقتصادی خود خرید کنند اما در این ‌بین بازاریان تلاش می‌کنند تا از این وضعیت استفاده کرده و کالاهای خود را به فروش برسانند.

این روزها تب تند قیمت‌ها در بازار میوه و سبزیجات در چهارمحال و بختیاری سبب شد تا نگرانی مردم برای خرید شب عید بیش از پیش شود و افزایش قیمت‌ها که نه تنها شکم مردم را شُل کرده بود حالا به روی اعصابشان هم رفته است.

خبرنگار تسنیم به میان مردم و بازاریان در بازار میوه و سبزیجات رفته تا نظر آن‌ها را در خصوص وضعیت قیمت‌های میوه بپرسد.

ثریا احمدی اولین کسی است که با او در بازار میوه و سبزیجات مواجه شدیم، وی در مورد وضعیت قیمت میوه و سبزیجات می‌گوید: وضعیت بازار به ویژه بازار میوه و سبزیجات در استان بسیار بد است، کلم بروکلی را که روز پنجشنبه 3 هزار تومان خرید امروز 7 هزار تومان شده و این افزایش قیمت بسیار زیاد است.

حسین سعیدی فروشنده میوه و سبزیجات در رابطه با افزایش نرخ میوه و سبزیجات در بازار استان می‌گوید: 2 ماه گذشته پرتغال را به قیمت 5500 تومان خرید می‌کردیم اما در حال حاضر پرتغال با قیمت 10 هزار تومان فروخته می‌شود در حالی که کیفیت چندانی هم ندارند.

برخی مردم چاره را در ناچارگی و تَن دادن به قیمت‌ها می‌دانند و به خبرنگار ما می‌گویند: میوه و سبزیجات نیاز روزمره مردم است نمی‌شود که نخرید اما متأسفانه قیمت‌ها خیلی بالا است.

اما عده‌ای برای بی‌تفاوتی میوه‌ها در قبال قیمتشان راه‌حل دیگری دارند و می‌گویند: زمانی که مشتری توان خرید ندارد مجبور است که خرید کند و کمرمان را باید محکم ببندیم و چیزی نخوریم.

شاید تجویز جایگیزینی چنین کمربندهایی که مردم از آن می‌گویند به جای این کِش‌های نامطمئن بازار نسخه درمان‌گری باشد. حال بایستی دید با نزدیک شدن به عید نوروز و افزایش تقاضای مردم برای خرید میوه و سبزیجات تب تند قیمت‌ها آیا باز هم افزایش پیدا می‌کند.

طرح‌های نظارت بر بازار چهارمحال و بختیاری 2 هفته زودتر آغاز شد

محمدر ضا عمرون، مدیرکل تعزیرات حکومتی چهارمحال و بختیاری در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در رابطه با اجرای طرح‌های نظارتی اظهارداشت: در راستای اجرای سیاست‌های سازمان تعزیرات حکومتی همه ساله از اواسط اسفندماه تا اواسط فروردین ماه طرح‌های نظارتی ویژه‌ای در بازار اجرا می‌شود اما امسال خوشبختانه این طرح 2 هفته زودتر آغاز شده است.

وی گفت: منظور از طرح‌های نظارتی ویژه این است که بر بازار و فعالیت‌های بازار با هماهنگی مأموران نظارتی نظارت ویژه‌ای بر بازار انجام می‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: مأموران تعزیرات حکومتی در روزهای تعطیل در ساعات ادارای و در روزهای غیرتعطیل از ساعت 8:30 لغایت 13 و 14 تا 19 در بازار مستقر هستند و گشت‌های نظارتی را انجام می‌دهند.

عمرون از تمامی متصدیان بازار به دلیل اجرای قوانین در طول سال تشکر و از آن‌ها خواست تا کلیه اجناس خود را مانند گذشته با قیمت ایده‌آل به فروش برسانند.

وی گفت: مردم می‌توانند در صورت شکایت با شماره 124 تماس یا به سامانه 30009651 پیامک ارسال کنند.

میوه شب عید 15 درصد ارزان‌تر از بازار فروخته می‌شود

جان‌محمد الهیاری، مدیرکل تعاون روستایی چهارمحال و بختیاری در گفت وگو با خبرنگار تسنیم اظهارداشت: میوه‌هایی که در انبارهای تعاون روستایی ذخیره‌سازی شده از 25 اسفندماه در بازار توزیع می‌شود.

وی افزود: این قول را به مردم می‌دهم که میوه‌های امسال بهتر از سال گذشته خواهد بود، امسال میوه‌های تقریبا در حد صادراتی را برای توزیع آماده کرده‌ایم.

مدیرکل تعاون روستایی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: قیمت میوه‌ها حداقل 10 تا 15 درصد زیر قیمت بازار خواهد بود و مشکلی در توزیع میوه شب عید نداریم.

الهیاری ادامه داد: در راستای توزیع میوه شب عید در استان 70 غرفه در نظر گرفته شده است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها