رییس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری:

چهارمحال و بختیاری کمبودی برای تامین داروی مرتبط با کرونا ندارد

رییس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: با وجود شکل‌گیری چالش تامین سِرُم و داروی بیماران کرونایی در برخی استان‌ های‌ کشور اما با مدیریت شرایط، تاکنون کمبودی در این خصوص در استان بوجود نیامده است.

چهارمحال و بختیاری کمبودی برای تامین داروی مرتبط با کرونا ندارد

مجید شیرانی افزود: این استان از معدود استانهای کشور است که با کمبود سِرُم مواجه نشده است و اگرچه نیاز به این محصول دارویی در هفته‌های اخیر به شدت زیاد شده است اما به گونه‌ای مدیریت شد که تاکنون در این خصوص با چالشی روبرو نشدیم.

وی ادامه داد: همچنین طی هفته‌های گذشته مقدار مناسبی ذخایر راهبردی(استراتژیک) دارو مخصوص بیماران کرونایی در استان تامین شد و در این خصوص نیز کمبودی وجود ندارد.

شیرانی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود ظرف یک هفته آینده وضعیت منابع سِرُم در کشور بهتر شود و در همین راستا نگرانی در خصوص مواجه شدن با کمبود این کالا در استان نیز تا حد زیادی برطرف می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری روند شیوع کرونا در استان را کماکان افزایشی اعلام کرد و گفت: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان همچنان در حال افزایش است و چنانچه وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی به شکل کنونی باشد بی‌شک در روزهای آینده با وضعیت بحرانی‌تری مواجه خواهیم شد.

شیرانی، شدت شیوع و طول مدت موج پنجم کرونا را بیشتر از موج‌های قبلی عنوان کرد و افزود: کنترل و مهار کرونا جز با همکاری مردم امکانپذیر نیست از همین رو در حالی که انتظار می‌رود در این شرایط بحرانی شاهد همراهی و همکاری مردم در کنترل این وضعیت باشیم اما برخی از مردم استان با عادی‌انگاری و بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی بر وخامت اوضاع می‌افزایند.

تمامی ۱۰ شهرستان چهارمحال و بختیاری در وضعیت قرمز(خیلی پرخطر) شیوع کرونا قرار دارد.

هم اینک تمامی تخت‌های بیمارستانی این استان تکمیل شده و بیمارستان صحرایی برای خدمات‌رسانی به بیماران برپا شده است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها