استاندار چهارمحال و بختیاری:

۷۲درصد مصوبات سفر معاون وزیر کشور به چهارمحال و بختیاری اجرایی شد

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون ۷۲ درصد مصوبات سفر معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور به این استان اجرایی و محقق شده است.

۷۲درصد مصوبات سفر معاون وزیر کشور به چهارمحال و بختیاری اجرایی شد

اقبال عباسی در دهمین شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در سفر بابک دین‌پرست به چهارمحال و بختیاری در شهریورماه سال‌جاری ۲۵ مصوبه برای توسعه اقتصادی و رفع مشکل صنایع و بخش خصوصی در حوزه سرمایه‌گذاری استان مصوب شد.
وی افزود: از این تعداد تاکنون ۱۸ مصوبه برابر ۷۲ درصد اجرایی شده و یا در حال اجراست.
عباسی تصریح کرد: هفت مصوبه نیز هنوز اجرایی نشده است اما دستور لازم برای اجرای سریع‌تر این مصوبات به مسوولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط و متولیان امر صادر شد.
وی یادآور شد:در ۲سال اخیر دولت و بخش خصوصی همکاری‌های مطلوب و موثری با یکدیگر داشته‌اند که منجر به توسعه و ارتقا جایگاه اقتصادی این استان شده است.
استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: زمین مورد نیاز برای راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی خصوصی در این استان از سوی دولت تامین و به سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی واگذار می‌شود.
وی گفت:سرمایه‌گذاران حق فروش این زمین‌ها به افراد دیگر را ندارند و زمین همچنان متعلق به دولت است و تنها می‌توانند با سرمایه‌گذاران دیگر مشارکت کنند.
عباسی به سودآوری بالا، اشتغال‌زایی بالا و میزان پایین سرمایه‌گذاری صنایع پایین‌دستی صنایع مادر اشاره و تاکید کرد: زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی لردگان هر چه سریع‌تر فراهم و برای جذب سرمایه‌گذاران در این حوزه تلاش شود.
وی افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری و سایر مسوولان مرتبط برای راه‌اندازی شهرک تخصصی بادام با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، فراخوان جذب سرمایه‌گذار برگزار کنند.
استاندار چهارمحال و بختیاری به لزوم پاسخ‌گویی استعلام‌های مربوط به سرمایه‌گذاری از سوی دستگاه‌های اجرایی در مدت ۲ هفته اشاره و تصریح کرد: در صورت پاسخ ندادن هر کدام از دستگاه‌های اجرایی استان به این‌گونه استعلام‌ها در این مدت، پاسخ استعلام مربوطه مثبت تلقی می‌شود.
وی یادآور شد: پیگیری‌هایی برای سپردن اختیار سهم ۲۳۷ میلیون مترمکعبی سهم چهارمحال و بختیاری از زاینده‌رود به خود استان انجام شده است.
عباسی اظهار داشت: امید است با گرفتن سپردن این اختیار به استان بتوان نسبت به بهره‌مندی مطلوب‌تر از این سهم و استفاده از آن در طرح‌های تکمیل شده نیازمند تامین آب اقدام کرد.
وی با اشاره به آلایندگی بالای برخی واحدهای تولیدی چهارمحال و بختیاری مانند کارخانه خمیرمایه گفت: میزان پیشرفت کاهش و رفع آلایندگی این واحد تولیدی تا سه نشست بعدی شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان پیگیری و در صورت رفع نشدن آن نسبت به تعطیلی این کارخانه اقدام شود.
در این نشست تعدادی از فعالان بخش خصوصی خود دیدگاه‌ها، راهکارها و پیشنهادهای خود درخصوص ارتقای کمی و کیفی این حوزه را ارایه کردند.
چهارمحال و بختیاری با افزون‌بر ۹۷۹ هزار نفر جمعیت و ۱۰ شهرستان، بیش از ۹۵۰ واحد صنعتی فعال دارد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها