یک شهر و ۱۷۲ روستای چهارمحال و بختیاری به شبکه گاز متصل شد

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری گفت: در دولت‌های یازدهم و دوازدهم به یک شهر و ۱۷۲ روستای این استان گازرسانی شده و هم‌اکنون ۳۴ روستا نیز در حال گازرسانی است.

یک شهر و ۱۷۲ روستای چهارمحال و بختیاری به شبکه گاز متصل شد

سیامک حیدری روز چهارشنبه تاکید کرد: برای گازرسانی به این شهرها و روستاها یک‌هزار و ۸۳۹ میلیارد و ۲۸۶ میلیون ریال اعتبار از منابع ملی و سایر ردیف‌های اعتباری هزینه شده است.
وی افزود: هم‌اکنون ۳۹ شهر در چهارمحال و بختیاری برابر ۹۹.۳ درصد جمعیت شهرهای استان و ۵۰۹ روستا برابر ۸۹.۸ درصد جمعیت روستایی در این استان از گاز طبیعی برخوردارند.
حیدری تصریح کرد: از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید تاکنون یک‌هزار و ۳۸۴ کیلومتر شبکه گازرسانی در استان اجرا شده است که ۳۰ درصد نسبت به دولت قبل افزایش داشته و طول آن به پنج هزار و ۹۳۶ کیلومتر افزایش یافته است.
وی یادآور شد: در ابتدای دولت یازدهم ۲۳۸ هزار و ۴۹۶ مشترک در چهارمحال و بختیاری از گاز طبیعی بهره‌مند بودند که این میزان با ۴۰ درصد رشد اکنون به ۳۳۳ هزار و ۴۰۶ مشترک افزایش یافت که از این تعداد ۲۳۴ هزار و ۸۸۸ مشترک شهری و ۹۸ هزار و ۵۱۸ مشترک روستایی است.
مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: تعداد مشترکان صنعتی و کشاورزی گاز طبیعی استان در ابتدای دولت یازدهم ۸۸۳ مشترک بودکه اکنون با ۷۲ درصد رشد، به یک‌هزار و ۵۱۶ مشترک صنعتی و کشاورزی افزایش پیدا کرد.
حیدری گفت: هم‌اکنون ضریب نفوذ گاز طبیعی در مناطق شهری چهارمحال و بختیاری ۹۹.۳ درصد و ضریب نفوذ گاز طبیعی در مناطق روستایی این استان ۸۹.۸ درصد است.
چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با ۴۲ شهر و نزدیک به ۸۰۰ روستا و آبادی با بیش از ۹۷۹ هزار نفر جمعیت است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها