۹۸۰ میلیارد ریال به مدرسه‌سازی چهارمحال و بختیاری اختصاص داده شد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری عنوان گفت: در سال جاری ۹۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های مدرسه‌سازی استان اختصاص داده شد.

۹۸۰ میلیارد ریال به مدرسه‌سازی چهارمحال و بختیاری اختصاص داده شد

کامران رهی اظهار داشت: در دهه فجر امسال 6 مدرسه آماده و تحویل آموزش و پرورش می‌شود که از مجموع این مدارس، سه باب در شهرهای بروجن، فردانبه و روستای نقنه، دو باب در لردگان و فلارد و یک باب مدرسه در چلگرد است. سه باب مدرسه نیز برای سال آینده آماده خواهد شد.

وی با اشاره به ابلاغ 98 میلیارد تومانی اعتبارات سال جاری، افزود: از این مبلغ 60 میلیارد تومان تخصیص شده که حدود 9 میلیارد تومان از اعتبارات استانی و مابقی از اعتبارات سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور است که برای تکمیل مدارس نیمه‌تمام خیّری، تخریب و بازسازی، بهینه‌سازی مصرف سوخت و تکمیل سالن‌های ورزشی صرف می‌شود، تاکنون حدود 10 میلیارد تومان برای200 پروژه مدرسه‌سازی هزینه شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری عنوان داشت: 132 کلاس درس استان سیستم گرمایشی نفتی دارند که بیشتر در اردل، لردگان و بازفت هستند و برای تعویض آن‌ها برنامه‌ریزی و اقداماتی در راستای تامین اعتبار و گازکشی انجام شده است اما چون گازرسانی انجام نشده فعلا از سیستم نفتی استفاده می‌شود اما سعی داریم امسال زیرساخت تغییر سیستم‌های نفتی به گازی را انجام دهیم. در برخی مدارس نیز برای تغییر به سیستم برقی برنامه‌ریزی شده است.

رهی ادامه داد: 5 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی برای تعویض سیستم گرمایشی نفتی به گازی در مدارس استان از اعتبارات ملی درخواست شده است و در صورتی که شرکت گاز به مناطق بدون گاز، گازرسانی کند سیستم گرمایشی مدارس را تغییر خواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه اعتباراتی به تجهیز مدارس استثنایی از محل اعتبارات استانی اختصاص داده می‌شود، تصریح کرد: براساس استانداردهای مدرسه‌سازی، حداقل یکی از کلاس‌های هر مدرسه، هوشمند و مجهز به سیستم الکترونیکی و رایانه‌ای خواهد بود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری تشریح کرد: یک باب مدرسه استثنایی 6 کلاسه خیّری با 800 مترمربع زیربنا در شهر گندمان در حال احداث است که تاکنون 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. در این طرح400 میلیون تومان خیّر هزینه کرده و حدود 2 میلیارد تومان اعتبار دیگر برای تکمیل آن مورد نیاز است که در صورت تکمیل مراحل خیّری، برای سال آینده اعتبارات تخصیص و پروژه تکمیل می‌شود.

وی با اشاره به لزوم همکاری حداکثری مردم در مدرسه‌سازی، بیان داشت: پویش‌های مردمی از جمله پویش آجر به آجر برای ساخت مدارس در مناطق محروم راه‌اندازی شد که برای احداث مدرسه دو کلاسه فلارد از این پویش 120 میلیون تومان کمک مردمی جمع‌آوری شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی مدرسه‌سازی خیّری، اضافه کرد: پویش "من مادرم، فرزندم ایران است" با همکاری بانوان اجرا می‌شود که بانوان در این طرح می‌توانند با کمک‌های خود به مدرسه‌سازی کمک کنند.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها