۱۸ واحد صنعتی در چهارمحال و بختیاری به چرخه تولید بازگشت

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای تحقق جهش تولید در استان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۸ واحد صنعتی راکد در استان به چرخه تولید بازگشت.

۱۸ واحد صنعتی در چهارمحال و بختیاری به چرخه تولید بازگشت

محمدکاظم منزوی روز شنبه افزود: با فعال شدن این تعداد واحد تولیدی برای ۲۷۴ نیروی کار اشتغالزایی شده است.

وی ادامه داد: برای حمایت از این تعداد واحد تولیدی و بازگشت به چرخه تولید ۲۵۲ میلیارد ریال تسهیلات تخصیص داده شد.

منزوی با بیان اینکه این ۱۸ واحد تولیدی دارای ۸۴۴ هزار و ۵۹۳ میلیون ریال سرمایه ثابت است، تصریح کرد: با راکد ماندن این واحدها، سرمایه قابل توجهی از چرخه تولید دور از دسترس مانده بود.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: واحدهایی که به تازگی وارد چرخه تولید شده‌اند شامل کارگاه تولید دستمال کاغذی و بهداشتی، ظروف پلاستیکی، ظروف چینی، ماکارونی، بسته‌بندی خشکبار و حبوبات، رنگرزی الیاف، مواد شوینده و ضدعفونی کننده، تولید محصولات غذایی سوسیس و کالباس، کارگاه تولید انواع فر، تنور اجاق گاز، تولید نخ پلی‌استر، ماسک یکبار مصرف، انواع نان صنعتی و رشته غذایی است.

منزوی از هدف‌گذاری احیای ۲۰ واحد صنعتی در استان طی سالجاری خبر داد و گفت: تاکنون ۸۰ درصد این مهم محقق شده است و پیش‌بینی می‎شود تا پایان ۱۰۰ درصد این برنامه اجرا شود.

وی با اشاره به فعالیت ۹۵۰ واحد صنعتی در این استان، تصریح کرد: از این تعداد ۲۰ درصد واحدها با ۱۰۰ درصد ظرفیت و مابقی بین ۳۰ تا ۶۰ درصد ظرفیت خود فعال هستند.

منزوی خاطر نشان کرد: ۹۰ درصد صنایع فعال در این استان را صنایع کوچک تشکیل می‌دهد و صنایع بزرگ سهم اندکی در بخش صنعت این استان به خود اختصاص داده است.

بخش صنعت در تولید ناخالص چهارمحال و بختیاری ۱۲.۶ درصد است که این رقم با توجه به میانگین کشوری آن که ۳۴.۲ درصد است، نشان می‌دهد که بخش صنعت در استان همچنان دارای ظرفیت‌های بیشماری است که شکوفایی بیش ازپیش آن می‌تواند مسیر توسعه‌یافتگی چهارمحال و بختیاری را هموارتر کند.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی افزون بر ۹۷۹ هزار نفر است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها