تلفن و اینترنت بخشی از شهرکرد سوم شهریورماه با اختلال همراه است

مدیر منطقه مخابراتی چهارمحال و بختیاری از ایجاد اختلال در شبکه اینترنت پرسرعت و اشتراک تلفن ثابت ۶۰۰ مشترک منطقه فرهنگیان شهرکرد از روز دوشنبه سوم شهریورماه تا یک هفته خبر داد.

تلفن و اینترنت بخشی از شهرکرد سوم شهریورماه با اختلال همراه است

حسن آقایی روز شنبه اظهار داشت: به دلیل ارتقاء سیستم و عملیات برگردان، خدمات‌دهی به مشترکان اینترنت همراه اول در زمان یاد شده دچار اختلال می‌شود که با برنامه‌ریزی انجام شده در کمترین زمان ممکن این شبکه متصل خواهد شد.

وی از مراکز علمی، آموزشی، اداری و دستگاه‌های خدمات‌رسان و خانگی منطقه فرهنگیان که با شبکه اینترنت سر و کار دارند، درخواست کرد تا تمهیدات لازم در موعد مقرر قطع شبکه اینترنت در این منطقه از شهر را در نظر بگیرند.

به گفته وی، هم اینک حدود ۸۹ هزار مشترک اینترنت پهن باند ثابت اینترنت پر سرعت(ADSL) در این استان فعال است و حدود ۲۶۳ هزار تلفن ثابت و بیش از ۸۴۵ هزار شماره همراه و ۲۴۹ هزار و ۵۳۷ مشترک اینترنت پهن باند سیار در چهارمحال و بختیاری دایر است.

مدیر منطقه مخابراتی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: پهنای باند اینترنت در استان، همزمان با شیوع ویروس کرونا از اواخر سال گذشته از ۴۰ به ۱۰۱ گیگابایت افزایش یافته است.

وی ادامه داد:هم‌اینک ۷۴۷ هزار مشترک اینترنت در استان وجود دارد که پوشش شهری در اولویت نخست و سپس پوشش جاده‌ای و روستایی در اولویت بعدی قرار دارد

مدیر منطقه مخابراتی چهارمحال و بختیاری، تعداد شماره تلفن‌های ثابت نصب شده در استان را بیش از ۲۶۰ هزار شماره عنوان کرد و گفت: هم‌اینک ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان ۲۸.۷ درصد است، که نسبت به استان‌های هم‌ردیف در وضعیت مطلوب‌تری قرار دارد.

بیش از چهار هزار و ۶۵۰ کیلومتر فیبرنوری در چهارمحال و بختیاری اجرا شده است که از این میزان ۲ هزار و ۶۰۰ کیلومتر بین شهری، ۴۵۰ کیلومتر درون شهری و یک هزار و ۶۰۰ کیلومتر فیبرنوری روستایی است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها