انتقاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از ضعف اجرایی در مصوبات ستاد کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت:  متأسفانه مصوبات ستاد کرونا در چهارمحال و بختیاری به خوبی اجرایی نشد و ما نتوانستیم از فرصت ۳ هفته‌ای برای اعمال محدودیت‌ها به خوبی استفاده کنیم.

انتقاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از ضعف اجرایی در مصوبات ستاد کرونا

مجید شیرانی ۲۹ مرادماه در ستاد استانی مقابله با کرونا در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه روند شیوع، فوت و بروز کرونا ویروس از هفته دوم مردادماه در کشور روند نزولی به خود گرفته است، اظهار کرد: آمار مرگ و میر در کشور به ازای صدهزارنفر حدود ۲۳ نفر فوت می‌کنند، این عدد در چهارمحال و بختیاری حدود ۱۱ نفر است.

وی با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری از هفته چهارم تیرماه وارد پیک شیوع کرونا شده است، بیان کرد: در این هفته حدود ۹۹ نفر بستری و ۱۷ نفر جان خود را از دست دادند، خوشبختانه در هفته گذشته روند شیوع و فوتی‌ها بر اثر ویروس کرونا در استان کاهش داشته است و رو به ثبات است.

شیرانی با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا ویروس در چهارمحال و بختیاری از ۲۱ هزار و ۴۰۶ نفر نمونه‌گیری انجام شده است، عنوان کرد: از این تعداد جواب نمونه ۴۵۱۷ بیمار مثبت اعلام شده است و ۱۲۷ فوتی جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با تاکید بر اینکه قوانین مصوب در ستاد کرونا باتوجه به محدودیت‌ها و معذوریت‌های موجود در کشور قابل قبول بوده است، گفت: اما متأسفانه این مصوبات در چهارمحال و بختیاری به خوبی اجرایی نشد و ما نتوانستیم از فرصت ۳ هفته‌ای برای اعمال محدودیت‌ها به خوبی استفاده کنیم و این مسئله می‌توانند در آینده خطرآفرین باشد.

وی اضافه کرد: در مواقع ابلاغ دستورالعمل‌های بهداشتی متولیان باید مشخص باشند و همچنین این قوانین ضمانت اجرایی داشته باشند، اگر پشتوانه قوی برای اجرای این پروتکل‌ها وجود نداشته باشد قطعا مدیریت این ویروس اتفاق نمی‌افتد.

۸۱ واحد صنفی در استان پلمب شدند

در ادامه سیدراشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری در خصوص نظارت‌ها بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان، اظهار کرد: از ۲۲ تا ۲۶ مردادماه حدود ۳۱۹۱ مورد بازرسی از اصناف، ادارات، اماکن عمومی و دولتی صورت گرفته است و حدود ۵۰ نفر به دادگاه معرفی شده‌اند.

وی با بیان اینکه درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در چهارمحال و بختیاری حدود ۸۵ درصد است، گفت: از ابتدای مردادماه حدود ۸۱ واحد صنفی در استان پلمب شدند و ۱۱ مورد مرکز ارائه قلیان در لردگان تعطیل شد، همچنین ۴ دستگاه اجرایی متخلف به تخلفات اداری معرفی شدند.

جزایری با اشاره به اینکه سازمان تاکسیرانی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کند، بیان کرد: اداراتی نظیر حج و زیارت، آب و فاضلاب روستایی و نوسازی و تجهیز مدارس کمترین امتیاز را در بحث رعایت پروتکل‌های بهداشتی کسب کرده‌اند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها