۳۰ گونه پرنده جدید در چهارمحال و بختیاری ثبت شد‌

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری، گفت: ۳۰ گونه پرنده جدید در چهارمحال و بختیاری مشاهده و ثبت شد.

۳۰ گونه پرنده جدید در چهارمحال و بختیاری ثبت شد‌

شهرام احمدی، با اشاره به تلاش برای احیای اکوسیستم‌هایی طبیعی آسیب‌دیده چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: با اقدامات انجام شده زیستگاه استان آمادگی پذیرش گونه‌های جدید را به دست آورده و ‌30 گونه پرنده جدید مشاهده و ثبت شد.

وی، افزود: در چهارمحال و بختیاری بیش از 402 گونه جانوری از 115 خانواده، 277 گونه پرنده از 68 خانواده و 45 گونه پستاندار از 24 خانواده شناسایی شده است.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست چهارمحال و بختیاری با اشاره به شناسایی 55 گونه خزنده از 14 خانواد، بیان کرد: تاکنون 4 گونه دوزیست از دو خانواده و 20 گونه ماهی از هفت خانواده در استان شناسایی شده است.

احمدی، عنوان داشت: براساس طبقه‌بندی Iucn که مرجع جهانی طبقه‌بندی گونه‌های جانوری از لحاظ در معرض انقراض بودن است، در چهارمحال و بختیاری بیشترین گونه‌های جانوری در طبقه «با نگرانی کم» قرار دارند.

وی، تصریح کرد: 13 گونه جانوری در طبقه آسیب‌پذیر، 10 گونه در شرف تهدید و 6 گونه در خطر انقراض قرار دارند، همچنین 3 گونه از حیوانات موجود در محیط زیست استان در طبقه «کمبود» قرار دارند.

مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری، خاطرنشان کرد: پرداختن به مدیریت زیست‌بوم در اکوسیستم‌های استان به ویژه تالاب‌ها و افزایش حفاظت فیزیکی از اقدامات انجام شده، برای حفاظت از محیط زیست استان است.

احمدی، با اشاره به برگزاری دوره‌های تخصصی برای پرسنل و ذینفعان تنوع زیستی، ادامه داد: اجرای قوانین و مقررات شکار و صید، افزایش آموزش و‌ فرهنگ‌سازی، استفاده از مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد، جوامع محلی و ذینفعان توسعه محیط زیست، تلاش جهت ارزش‌گذاری اکوسیستم‌های استان و آموزش و آگاه‌سازی شکارچیان از دیگر فعالیت‌های اجرایی در راستای حفظ محیط زیست چهارمحال و بختیاری است.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها