متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با خبرفوری:

گاهی فشار برای باز کردن یک پیچ سفت منجر به سکته مغزی می‌شود

تنفس در هوای آلوده، قند خون، فشار خون، ورزش نکردن و... از عوامل ابتلا به سکته مغزی است.

گاهی فشار برای باز کردن یک پیچ سفت منجر به سکته مغزی می‌شود

تنفس در هوای آلوده و افزایش ابتلا به سکته مغزی

محمدعلی اکبریان‌نیا، متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با خبرفوری در این باره بیان داشت: آلودگی هوا در شرایطی که اعلام می‌شود هوا برای افراد مسن مساعد نیست، فوق‌العاده خطرناک است چرا که آلودگی هوا و افزایش غلظت آلاینده‌ها در تنفس افراد باعث اختلاف در گردش خون می‌شود، مشکلات ضربان قلب ایجاد می‌کند و همین‌ها باعث مشکلات مغزی خواهد شد‌.

وی افزود: اما عوامل مهمتری وجود دارد که در کنترل ماست مانند قند خون و فشار خون، خیلی افراد دچار دیابت هستند اما اصلا اطلاع ندارند.

این متخصص مغز و اعصاب تاکید کرد: در کشور ما کمتر کسی به چکاب قلبی و دردهای قفسه سینه اهمیت می‌دهد و به این ترتیب ناخواسته خودش را در معرض مشکلات مغزی قرار می‌دهد.

این بخش از گفت‌وگو را ببینید.

گاهی فشار برای باز کردن یک پیچ سفت منجر به سکته مغزی می‌شود!

سید محمدعلی اکبریان‌نیا گفت: ورزش‌های منظم و روزانه در هوای پاک رگ‌های مغز را باز می‌کند و احتمال سکته مغزی پایین می‌آید.

وی افزود: با ورزش، رگ‌های قدیمی و در حال بسته شدن، رگ ها جانبی پیدا می‌کنند و باعث می‌شود شخص دچار گرفتگی ناگهانی رگ و سکته نشود.

اکبریان‌نیا گفت: بعضی از ورزشکاران از بین دو شریان اصلی گردنشان یکی کاملا بسته است ولی فرد هیچ‌ علائمی ندارد چون رگ های جانبی تشکیل شده‌اند.

متخصص مغز و اعصاب اظهار داشت: زور زدن های ناگهانی باعث می‌شود که بلافاصله فشار خون بالا برود و این موجب پاره شدن عروق مغزی می‌شود و سکته مغزی را به دنبال دارد، گاهی فرد برای بازکردن یک پیج سفت سکته می‌کند.

این گفت‌وگو را ببینید.

 

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • ناشناس
    0

    تشکر

  • رابی
    0

    پس بگو دلیل اینکه مسئولان به خودشان فشار نمی آورند که مشکلات مردم را حل کنند همین بوده است!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      بر پدرت صلوات رابی 😂😂😂😁😁

  • ناشناس
    2

    طرف جایزه گرفته اینا شاد میشن الکی چون زمان شما به اونجا نرفته در ضمن شما اونو نفرستادیم هرچی لاشخور را بعنوان نخبه فرستادید

  • 0

    هوای پاک خدا خیرتان بده اگر یه چیز سالم در ایران پیدا کردی جایزه داری میوه ومواد غذایی هوا و حتی اون برنج و حتی گوشت ومرغ وماهی نمی‌دانم چطوری خدا به ما رحم کزده باید زودتر ازاینا نابود می‌شدیم

    نظرات شما -
    • 0

      مسول سالم .از این بیشتر میخوای

  • ناشناس
    0

    گاهی هم تراز بین دخل وخرج

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها