بی‌خیالی دختر قایقران بعد از ۵ سال دوندگی بی‌ثمر برای استخدام!/ ورزش زندگی ما را نمی‌چرخاند

دختر قایقرانی ایران گفت: در مسابقات قهرمانی جهان پیشرفت بزرگی داشتم و برای یک نتیجه عالی به بازی‌های آسیایی هانگژو می‌روم.

بی‌خیالی دختر قایقران بعد از ۵ سال دوندگی بی‌ثمر برای استخدام!/ ورزش زندگی ما را نمی‌چرخاند

هدیه کاظمی در مسابقات قایقرانی قهرمانی جهان ۲۰۲۳ آلمان یکی از موفق‌ترین ورزشکاران ایران بود. او در کایاک ۲۰۰ و ۱۰۰۰ متر به فینال A صعود کرد و در کایاک ۵۰۰ متر هم به فینال B رفت. کاظمی که مدال نقره بازی‌های آسیایی را در کارنامه دارد، برای حضور در هانگژو آماده می‌شود. او قرار است در کایاک ۵۰۰ متر یک نفره، دونفره و چهار نفره رقابت کند.

57737123

*پیشرفت بزرگی در مسابقات قهرمانی جهان داشتم

هدیه کاظمی درباره‌ی تاثیر نتایج قهرمانی جهان روی انگیزه او برای حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو بیان کرد: مسابقات قهرمانی جهان سطح بالایی داشت چون کسب سهمیه المپیک بود. ۹۱ کشور شرکت کرده بودند و  نتایجی که گرفتم  نسبت به سال‌هایی که در قهرمانی جهان شرکت کرده بودم، خیلی خوب بود و برای اولین بار در ایران آن نتایج به دست آمد. حضور در دو فینال A و یک فینال B در این سطح از مسابقات پیشرفت بزرگی است. بلافاصله بعد از بازگشت از قهرمانی جهان تمریناتم را برای بازی‌های آسیایی آغاز کرده‌ام و آمادگی خوبی دارم و تلاش می‌کنم بهترین نتیجه را در هانگژو بگیرم.

کاظمی  در پاسخ به این پرسش که رقیبان قدرتمندی در بازی‌های آسیایی دارد و هر ورزشکاری هم می‌خواهد به مدال طلا برسد، بنابراین چقدر شانس گرفتن مدال طلا برای خود قائل است؟ تاکید کرد: هیچ مسابقه‌ای قابل پیش‌بینی نیست و تمام ورزشکاران برای بهترین نتیجه می‌روند. من و هم تیمی‌هایم نیز به دنبال گرفتن نتیجه عالی هستیم.

62719693

*بی‌خیال استخدام شدم!

 او در مورد حل نشدن مشکل استخدام خود بعد از گذشت چند سال پیگیری تاکید کرد: مسئله استخدام من حل نشد و دیگر بی‌خیال شدم. پنج سال است خودم و خانواده‌ام درگیرش بودیم و دائم در مسیر تهران به بندرعباس بودم. در نهایت احساس کردم به جایی نمی‌رسد و بی خیال شدم. یاد گرفتم به وعده‌ها خیلی دل‌خوش نکنم.

*ورزش زندگی ما را نمی‌چرخاند

کاظمی در مورد اینکه با حل شدن مشکل اشتغال ورزشکاران یکی از بزرگترین دغدغه‌های آنها برطرف می‌شود، تصریح کرد: اخیرا آقای سهرابیان رییس فدراسیون در جلسه‌ با رییس مجلس، این موضوع را عنوان کرد. فدراسیون قایقرانی ورزشکار و رشته‌های زیادی دارد و حقوقی که از فدراسیون دریافت می کنیم، جوابگو نیست. ما حرفه‌ای ورزش می‌کنیم اما اصلا ورزش زندگی ما نمی‌چرخاند. ورزشکاران بیشتر رشته‌ها به جز یک رشته چنین مشکلاتی را دارند. هر بار در جلسات مختلف هم در این مورد صحبت کرده‌ایم اما فایده‌ای نداشته است.

*خاطره بد از خوشحالی بدموقع

دختر قایقران ایران در پاسخ به این پرسش که به خوشحالی بعد از گرفتن مدال در بازی‌های آسیایی فکر کرده است یا خیر؟ گفت: من یک‌بار از این قضیه خیلی ضربه خوردم و ترجیح می‌دهم راجع به آن فکر نکنم. (باخنده). براساس روانشناسی ورزشی تصویرسازی انجام می‌دهم اما ترجیح می‌دهم الان راجع به آن صحبت نکنم.

او افزود: سال ۲۰۱۵ مسابقات کسب سهمیه المپیک بود. تمرین زیادی برای آن داشتم و حتی اردوی خارج از کشور رفته بودم و هزینه زیادی کردم. در مسابقه تقریبا تا ۴۰۰ متر نفر دوم بودم و اگر همین طور ادامه می دادم سهمیه را می گرفتم. ۱۰۰ متر آخر که خیالم راحت شد، بین من بقیه و فاصله افتاده است، به فکر سکوی مسابقات و المپیک بودم. به خودم که آمدم، چهارم شدم. چند ثانیه حواسم پرت شد و باعث شد این اتفاق بیفتد و خاطره خیلی بدی برایم بود.

62719694

*اظهارنظر نسبت به عملکرد مربی بزریلی

ملی پوش کایاک ایران در مورد عملکرد فنی پدرو سنا سرمربی بزریلی قایقرانی تصریح کرد: تا الان با مربیان زیادی کار کرده‌ام و علمی که از مربیان کسب کردم را در مسابقات پیاده کرده‌ام. آقای پدرو در دو سال اخیر مربی ما بوده است و او هم قطعا مانند مربیان دیگر تجربیاتی را به من منتقل کرده است و توانستم در مسابقات استفاده کنم.

کاظمی در مورد اینکه مشکلات دریاچه آزادی و کاهش سطح آب تاثیر چندانی روی عملکرد او در قهرمانی جهان نگذاشت، گفت: در تمرینات و مسابقات هر چه توان داریم می‌گذاریم. ما دنبال موفقیت و پیشرفت هستیم و این اتفاقات را نادیده می‌گیریم و اعتمادی که در خانواده قایقرانی به ما است باعث می‌شود حرکت رو به جلو داشته باشیم.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها