پنجمی آسیا هم از دست رفت

چهارمین شکست والیبال بانوان در مسابقات قهرمانی آسیا

تیم ملی والیبال بانوان ایران با شکست مقابل قزاقستان، عنوان پنجمی آسیا را هم از دست داد.

چهارمین شکست والیبال بانوان در مسابقات قهرمانی آسیا

تیم ملی والیبال بانوان ایران از ساعت ۱۱:۳۰ امروز( شنبه) برای کسب عنوان پنجم تا هشتم قهرمانی آسیا مقابل تیم قزاقستان با نتیجه ۳ بر صفر شکست خورد. به این ترتیب بانوان والیبالیست ایران که به دنبال حضور در جمع چهار تیم برتر آسیا بودند، عنوان پنجمی را هم از دست دادند.

تیم ملی در هر سه ست این بازی با نتایج ۲۵ - ۱۷، ۲۵ - ۲۱ و ۲۶ -۲۴ مغلوب قزاقستان شد.

ملی‌پوشان ایران از ساعت ۱۱:۳۰ فردا، ۳ شهریور برای قرار گرفتن در جایگاه ۷ یا ۸ مقابل تیم اندونزی به میدان می‌روند. از طرف دیگر تیم قزاقستان و چین تایپه نیز برای کسب جایگاه پنجم و ششم با یکدیگر رقابت می‌کنند.

ایران در مرحله گروهی این رقابت‌ها با شکست مقابل کره جنوبی و پیروزی برابر هنگ‌کنگ به جمع هشت تیم برتر آسیا راه پیدا کرد اما در این مرحله مغلوب تایلند و چین تایپه شد و به جمع چهار تیم برتر صعود نکرد. ایران امروز نیز با شکست مقابل قزاقستان از دستیابی به جایگاه پنجم یا ششم آسیا بازماند.

تیم ایران با ترکیب مونا دریس محمودی، نگین شیرتری، شبنم علیخانی، مهسا صابری، فرزانه مرادیان گنجه، مائده برهانی، مهسا کدخدا، ندا چملانیان، پوران زارع، هاله متقیان،‌ مونا آشفته، شکوفه صفری، زهرا بخشی و تهمینه درگذنی در این مسابقات حضور دارد.

جام ملت‌های والیبال زنان آسیا از ۲۷ مرداد ماه به میزبانی کره جنوبی آغاز شده است و تا ۳ شهریورماه ادامه دارد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • دکتر ایزدب
    0

    من تنها بازی این عزیزان را با تیم تایپه دیدم.بزرگواران در حد توان خود تلاش کردند لذا نمی توان ایرادی به انها گرفت.در درجه اول دستشان درد نکند وخسته نباشید پیام من به کلیه افراد تیم شامل:سر مربی، مربی ، انالیزور وکلیه بازیکنان تیم است.واما چه باید کرد:۱- مهمترین عامل تخصص در سرویس پرشی است که،ان میتواند بلند زن ها وکوتاه زنهای حریف را از مدار بازی خارج کند.۲- تا میتوانند بر روی دریافت ها کار کنند تا پاسور توپ ها را به بهترین وجه به ابشارزن ها برساند.۳-در دفاع تیم دختران متاسفانه ضعیف است ،باید بر روی دفاع سه نفره حد اکثر تلاش شود۴-ابشار زن ها در اخرین لحظه دفاع را با یک چشم زدن سریع ببینند تا با بعل زدن دست حریف امتیاز بیاورند.۵- بازی والیبال یعنی امتییاز اوردن بهر طریقی که باشد بازیکن باید از هوش ذاتی خود بهره ببرد،بلند شدن و زدن توپ در دفاع که توپ در زمین خودی افتد هنر نمی باشد!۶- بازیکنان سعی کنند در دستهای همدیگر نروند۷-سرویس ها نباید به تور رود ،اگرسرویس پرشی با ریسک بالا باشد تا حدودی قابل قبول است، ولی سرویس ساده که داخل تور برود ویا به خارج میدان رود جای تاسف دارد!۸- لحظه بسیار حساس، خراب شدن سرویس ها در امتیازات ۱۷ به بالا است که خراب شدن ان جای تاسف دارد!.۹-دفاع روی تور از قوانین فیزیک ودینامیک پیروی میکند،در اثر ضربه توپ با همان زاویه بر گشت داده میشود،لذا افرادی که در دفاع هستند باید طوری دفاع کنند که توپ بداخل زمین حریف باز گردد نه بخارج ویا داخل زمین خودی بخوابد،،در دفاع روی تور ارنج ها و مچ ها باید در هنگام ضربه خوردن توپ در میدان حریف شکسته شود۱۰- انچه گفته شد همراه با تمام موارد فوق در تمرینات درست خواهدشد،در مسابقات بین المللی کاربرد به مرحله اجرا خواهد امد وانوقت است که مربی در هنگام مسابقه با ارامش با بازیکنان صحبت خواهد کرد وبازیکنان دروس یاد گرفته خود را در میدان های جهانی پس خواهند داد.موفق باشید.با تقدیم احترامات، دکتر ایزدی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها