آرزوهای دروازه بانی که از دل مردم به تیم ملی رسید

شاید پیش از برگزاری جام جهانی فوتبال ساحلی کسی نام مهدی میرجلیلی، دروازه‌بان دوم فوتبال ساحلی را نشنیده باشد؛ دروازه‌بانی که در امارات فوق‌العاده ظاهر شد و با وجود 24 سال سن راه زیادی برای چهره شدن دارد.

آرزوهای دروازه بانی که از دل مردم به تیم ملی رسید

او در جام جهانی 2 گل زد و گل زیبای او مقابل تاهیتی باعث شد تا فیفا از میرجلیلی تمجید کند. میرجلیلی از آرزوهای خود در سال 1403 صحبت می‌کند، آرزویی که تنها مختص خودش نیست و به تمام مردم کشورمان اختصاص دارد.

دروازه‌بان دوم تیم ملی در خصوص عملکردش در سال 1402 می‌گوید: «سال فوق‌العاده‌ای را پشت سر گذاشتم و در ابتدای سال با تیم ملی قهرمان آسیا شدم و به عنوان بهترین دروازه‌بان این مسابقات معرفی شدم. علاوه بر این توانستم به عنوان بازیکن لژیونر در لیگ روسیه بازی کنم و سهمیه المپیک ساحلی را با تیم ملی کسب کنم. مسابقات کسب سهمیه در روسیه برگزار شد و تیم ملی ما با وجود شایستگی فراوان با ناداوری نایب قهرمان این مسابقات شد و روسیه به عنوان قهرمانی رسید.»
او که در جام جهانی پیراهن شماره 12 را به تن کرده بود، صحبت‌هایش را اینگونه ادامه می‌دهد: «در روسیه هم با وجود حضور بهترین دروازه‌بان‌های دنیا به عنوان بهترین دروازه‌بان مسابقات انتخاب شدم. پس از پایان لیگ روسیه به ایران آمدم و با یک پیشنهاد خوب مالی در لیگ بازی کردم. در واقع سال 1402 پر از اتفاقات خوب بود و تنها اتفاق بد برای من مصدومیتی بود که باعث شد ‌2 ماه خانه‌نشین شوم اما خوشبختانه در آستانه مسابقات جام جهانی مصدومیتم برطرف شد و توانستم در این مسابقات معتبر همراه تیم ملی باشم.»
این دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ساحلی در خصوص کسب عنوان سومی در جام جهانی می‌افزاید: «کل دنیا پتانسیل تیم ملی را در جام جهانی دید. ما در این مسابقات عملکرد خوبی داشتیم و تنها برزیل توانست ما را شکست دهد. پیروزی مقابل تیم‌های حاضر در این مسابقات بسیار سخت بود اما ما توانستیم برای دومین بار روی سکوی سومی دنیا بایستیم و مطمئن هستیم که می‌توانیم در آینده نه چندان دور به سکوهای بالاتر برسیم. بهترین مسابقاتی که تیم ملی حاضر شد، مسابقات آسیایی بود که ما توانستیم در این مسابقات هر 6 بازی‌مان را با پیروزی به پایان برسانیم. در فوتبال ساحلی مهم‌ترین پست دروازه‌بانی است چرا که هشتاد درصد مالکیت توپ در اختیار دروازه‌بان است. به این دلیل تیم‌ها باید یک دروازه‌بان خوب داشته باشند تا بازیکنان را سازماندهی کند.»
میرجلیلی در خصوص گلزنی در جام جهانی می‌گوید: «صحنه گلی که به تاهیتی زدم، بهترین صحنه تمام عمرم بود. ما در این بازی 2 گل عقب بودیم که گل اول را بهزادپور و گل دوم را من به ثمر رساندم. پس از گل مساوی بود که توانستیم مجدداً به این تیم گل بزنیم و در نهایت 5-3 این تیم را شکست دهیم. دیدار با تاهیتی برای ما اهمیت زیادی داشت چرا که در صورت پیروزی مقابل این تیم به عنوان تیم اول از مرحله گروهی صعود می‌کردیم.»
او صحبت‌های خود را اینگونه ادامه می‌دهد: «گلزنی دروازه‌بان‌های تیم ملی یکی از تاکتیک‌های جدید ما برای گلزنی است. عملکرد ما در جام جهانی باعث شد تا فیفا از دو دروازه‌بان تیم ملی تجلیل کند. خود فیفا در گزارشی اعلام کرد که بجز دروازه‌بان‌های ایران، دروازه‌بان‌های تیم‌های دیگر ساکن هستند و 2 دروازه‌بان ایرانی حتی از خیلی بازیکنان حاضر در جام جهانی لمس توپ بیشتری داشتند. حرکات ما رو به جلو بود و دایماً در حال پاس دادن به هم‌تیمی‌های‌مان بودیم.»
چهره درخشان فوتبال ساحلی در جام جهانی در خصوص عید نوروز اینگونه صحبت می‌کند: «هیچ‌گاه در هنگام تحویل سال خانه نبودم و اکثر اوقات در اردوهای تیم ملی حضور داشتم. البته این تنها مختص من نیست و بچه‌های دیگر هم چنین شرایطی داشتند و حتی در هنگام تولد فرزندشان در اردو بودند. برای تمام هموطنانم در سال 1403 آرزوی سلامتی دارم و امیدوارم که مشکلات‌شان برطرف شود. تمام بازیکنان فوتبال ساحلی از دل مردم هستند و در سال‌های اخیر توانستند بدرخشند. من خودم فوتبال را از کوچه‌های خاکی شروع کردم و بدون چشم‌داشتی برای بالا رفتن غرور مردم کشورم تلاش می‌کنم.»

منبع: ایران ورزشی
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها