واکنش جنجالی مربی حسن یزدانی به شایعات

همت مسلمی بار دیگر با مطرح کردن ادعا‌های جنجالی اعلام کرد او می‌تواند حسن یزدانی را در المپیک برابر تیلور پیروز از تشک بیرون بیاورد.

واکنش جنجالی مربی حسن یزدانی به شایعات

با نزدیک شدن به المپیک ۲۰۲۴ پاریس بازهم توجه مردم، علاقه‌مندان به کشتی و رسانه‌ها به حسن یزدانی یکی از فوق ستاره‌های ورزش ایران در چند دهه اخیر بیشتر جلب می‌شود.

مرد ۹ مداله کشتی ایران در مسابقات جهانی و المپیک که بعد از مسابقات جهانی ۲۰۲۳ به شکل غافلگیر کننده عمل جراحی روی کتف خود انجام داد، در ماه‌های اخیر در حالی مشغول آماده کردن خود برای بازگشت به روی تشک بوده که حواشی زیادی اطراف او دیده و شنیده شده است.

شاید بهترین خبر برای طرفداران حسن یزدانی در روز‌های نوروز ۱۴۰۳ شنیدن خبر بازگشت او روی تشک بود. نابغه جویباری کشتی ایران که در برنامه نوروزی تلویزیون هم از آمادگی کامل خود برای شرکت در المپیک سخن گفت، در روز‌های اخیر در شهر خودش روی تشک هم رفته و به تدریج در حال آماده کردن خود برای رسیدن به اوج است.

شاید در حال حاضر همت مسلمی، مربی سازنده حسن یزدانی بهترین فردی باشد که می‌تواند در خصوص وضعیت او اظهارنظر کند. با توجه به دوری چند ماهه حسن یزدانی از اردوی تیم ملی به دلیل مصدومیت حالا همت مسلمی بیش از پیش شرایط این ستاره کشتی را زیر نظر دارد.

در ادامه مشروح صحبت‌های همت مسلمی با خبرنگار "ورزش سه" را پیرامون وضعیت حسن یزدانی و همچنین برخی حواشی و شایعات مطرح شده می‌خوانید.

حسن بعد از جام تختی به اردو می‌رود

با اینکه حسن یزدانی الان هم می‌تواند به اردوی تیم ملی برود و همراه سایر اردونشینان باشد، اما طبق برنامه‌ای که داریم قرار است بعد از جام تختی که اواخر اردیبهشت برگزار می‌شود، در اردوی تیم ملی حاضر شود. همه چیز طبق روال است و هیچ مشکلی نیست. من مطمئنم که او با آمادگی کامل می‌تواند در المپیک کشتی بگیرد. در ماه‌های اخیر حرف و حدیث‌ها زیاد بوده، اما حسن به این مسائل و حواشی توجهی ندارد.

برای رفتن روی تشک عجله نداریم

در روز‌های اخیر حسن روی تشک هم رفته، اما اینکه بخواهد تمرینات سنگین کشتی را آغاز کند، فعلا زود است. او در سالن خودش در شهر جویبار زیر نظر مربی بدنساز و من تمرین می‌کند و فیزیوتراپی هم می‌رود. ما با دکتر هماهنگ هستیم و هر زمان که صلاح باشد، تمرینات سنگین شروع می‌شود. شاید یک اشتباه هم بهای سنگینی داشته باشد و حتی باعث از دست رفتن المپیک شود. حتی حق یک اشتباه هم نداریم.

آن‌هایی که می‌گویند حسن نمی‌رسد، کشتی نمی‌فهمند!

هر زمان اینستاگرام را باز می‌کنیم، می‌بینیم یک نفر نوشته حسن به المپیک نمی‌رسد! این‌هایی که چنین حرف‌هایی می‌زنند، چیزی از کشتی نمی‌فهمند. البته این شایعات از جای دیگر سرچشمه می‌گیرد. طبق چرخه‌ای که اعلام شده، ما برنامه ریزی کردیم و حسن یزدانی مثل همیشه به انتخابی احترام می‌گذارد. الان هم باید در خصوص کشتی گیرانی صحبت شود که در چرخه هستند. اگر هادی وفایی پور در آسیایی طلا بگیرد، فدراسیون و کادرفنی باید تصمیم بگیرند که انتخابی رودررو برگزار شود دو نفر به تورنمنت اعزام شوند.

کامران قاسمپور نمی‌تواند به ۸۶ کیلو بیاید

حرف زدن درباره مبارزه حسن یزدانی و کامران قاسمپور اشتباه محض است. این حرف‌ها از کجا در می‌آید؟ کامران قاسمپور مدت‌هاست در ۹۷ کیلو کشتی می‌گیرد و در این وزن دعوت می‌شود. حرف زدن درباره حضور کامران در ۸۶ کیلو مثل این است که حسن به یک باره بخواهد به ۹۲ کیلو برود. مگر می‌شود هر زمان هر کشتی گیری دلش خواست در هر وزنی کشتی بگیرد؟ اگر کامران قاسمپور می‌خواست در ۸۶ کیلو کشتی بگیرد، باید در مسابقات قهرمانی کشور در همین وزن کشتی می‌گرفت. پس کامران قاسمپور نمی‌تواند به ۸۶ کیلو بیاید و حرف زدن در این خصوص بی احترامی به چرخه انتخابی تیم ملی است.

حسن در مبارزه مراعات کامران را می‌کرد!

اصلا چرخه هیچ. هر آدم عاقلی باشد، حسن یزدانی را که ۹ سال در فینال جهانی و المپیک کشتی گرفته را کنار می‌گذارد؟ حسن مدال صددرصد برای کشتی ایران است و چطور می‌شود مدال ۱۰۰ را رها کرد و سراغ ۱۰ رفت؟ همین کامران قاسمپور هم قبلا چند بار با حسن کشتی گرفته و به او باخته و بعد به وزن‌های بالاتر رفته است. حتی در انتخابی تیم ملی قبل از مبارزه به حسن می‌گفت که با اختلاف بالا برنده نشو و حسن هم مراعاتش را می‌کرد! مردم باهوش هستند و خیلی چیز‌ها را می‌دانند. خود آقای دبیر در تلویزیون گفت که کامران قاسمپور ۹۴، ۹۵ کیلو است. پس چطور می‌خواهند به او اجازه دهند ۱۰ کیلو وزن کم کند؟

یک درصد حسن نرسد، حق وفایی پور است

کامران قاسمپور باید به فکر مبارزه در ۹۷ کیلوگرم باشد و باید با آذرپیرا کشتی بگیرد. حتی اگر یک درصد که محال است، حسن یزدانی نتواند کشتی بگیرد، این حق هادی وفایی پور است که در این وزن به المپیک برود. البته که می‌گویم محال است، چون هیچ وقت حسن یزدانی را مثل الان آماده و سرحال از نظر روحی و بدنی ندیده بودم.

من باشم، حسن را سالم و با طلا برمی‌گردانم

ما حسن یزدانی را صحیح و سالم تحویل کادرفنی تیم ملی می‌دهیم و سالم هم تحویل می‌گیریم. متاسفانه کسی به خواسته حسن توجه نکرد. او گفت که باید مربی سازنده‌اش کنارش باشد. من قبلا هم گفتم اگر کنار حسن باشم، او را سالم می‌برم و با مدال طلا برمی‌گردانم. متاسفانه این اتفاق قبلا افتاده که کشتی گیر را سالم به اردو می‌برند و با تمرینات سنگین به او آسیب می‌زنند. مربی تیم ملی گاهی اوقات لخت نمی‌شود و به تمرین می‌آید! من کشتی گیران زیادی ساختم و فقط حسن یزدانی نبوده که به من می‌گویند شاگرد دیگری تحویل نداده‌ای! باز هم می‌گویم آقای دبیر و آقای کاوه اگر حسن را سالم تحویل می‌گیرند، باید او را سالم تحویل بدهند وگرنه باید پاسخگو باشد.

* حاضرم با هزینه شخصی به المپیک بروم
متاسفانه برخی مربیان دنبال رزومه خودشان هستند. حسن یزدانی یک کشتی گیر خاص است و من با روحیات او آشنا هستم. المپیک جای آزمون و خطا نیست، پس بهتر است که به خواسته حسن توجه کنند. مگر آمریکا همیشه با کلی مربی و کادر نمی‌آید؟ من حاضرم با هزینه شخصی خودم بروم تا مطمئن شوم حسن طلای المپیک را می‌گیرد. بعد از آن هم مصاحبه می‌کنم و می‌گویم همه کار را فدراسیون و کادرفنی کردند! به نظرم مدال حسن یزدانی و امیرحسین زارع قطعی است. پس هنر کادرفنی این است که در بقیه اوزان مدال بگیرند

منبع: فرارو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • حمیدرضا
    2

    *** سلام و سال نو مبارک .... حیف پهلوان یزدانی که همچین فردی مربی اش بوده و هست . ی مصاحبه اومده انجام داده __ زمین و زمان را نقد و بی انصافی و تندی انجام داده _ و محبوبیت حسن یزدانی با مدال و بی مدال یکی هست .... ان شالله پهلوان یزدانی بعد از سلامت مجدد افتخار آفرین المپیک هم باشه .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها