پرسپولیس 2-0 پیکان؛ پایان خوش سال با درخشش کنعانی‌زادگان

سرخ‌پوشان پایتخت در شب درخشش و دبل گلزنی محمدحسین کنعانی‌زادگان و فرصت‌های سوزی عیسی آل‌کثیر برابر پیکان بردی 2گله را به‌دست آوردند.

پرسپولیس 2-0 پیکان؛ پایان خوش سال با درخشش کنعانی‌زادگان

بیست‌ویکمین هفته از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران همانند مسابقات هفته بیستم، با انجام هر 8 مسابقه در یک روز پیگیری خواهد شد. همزمان با برگزاری دوئل تیم‌های سپاهان اصفهان - گل‌گهر سیرجان، مس رفسنجان - ذوب‌آهن اصفهان و آلومینیوم اراک - نساجی مازندران، ورزشگاه آزادی تهران میزبان آخرین بازی پرسپولیس در سال 1402 بود؛ جایی‌که سرخ‌پوشان پایتخت در یکی از دیدارهای مهم هفته بیست‌ویکم پذیرای پیکان تهران بودند.

شاگردان اوسمار ویرا که در نیم‌فصل دوم با کسب 3 برد، یک تساوی و یک باخت کار خود را دنبال کرده بودند، به دنبال کسب 3 امتیاز مسابقه خانگی امشب بودند تا با حفظ موقعیت خود در کورس قهرمانی به استقبال تعطیلات زمستانی بروند. خودروسازان هم بعد از 2 برد روحیه‌بخش برابر تیم‌های سپاهان اصفهان و ملوان بندرانزلی، با انگیزه تمدید روند غول‌کشی خود و کسب سومین برد پیاپی پا به ورزشگاه آزادی گذاشته بودند و امیدشان این بود که بتوانند برابر پرسپولیس هم شگفتی‌آفرینی کنند و سال را با کسب 3 برد پیاپی به پایان برسانند.

ترکیب پرسپولیس تهران

علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی‌زادگان، فرشاد فرجی، دانیال اسماعیلی‌فر، عبدالکریم حسن (از دقیقه 83: ابوالفضل بابایی)، مسعود ریگی، محمد خدابنده‌لو، مهدی ترابی (از دقیقه 66: سعید صادقی)، اوستون اورونوف (از دقیقه 80: سینا اسدبیگی)، امید عالیشاه (از دقیقه 66: وحید امیری) و عیسی آل‌کثیر

سرمربی: اوسمار ویرا

ترکیب پیکان تهران

محمد ناصری، ایمان اکبری (از دقیقه 64: امیرحسین صدقی)، محمد آژیر، علی‌اکبر رنجبر (از دقیقه 46: مجتبی حق‌دوست)، محمد ستاری، غلامرضا ثابت ایمانی، محمدجواد آزاده، سامان نریمان‌جهان (از دقیقه 83: افشین صادقی)، محمدحسین فلاح (از دقیقه 72: معین عباسیان)، علی قربانی و حامد پاکدل (از دقیقه 46: امیر شهیم)

سرمربی: رضا عنایتی

اوسمار ویرا با توجه به پایان دوره محرومیت محمدحسین کنعانی‌زادگان و 4 اخطاره‌شدن سروش رفیعی، ترکیب اصلی تیمش را برای مسابقه امشب با 2 تغییر نسبت به مسابقه داربی چینش کرد؛ به‌طوری‌که کنعانی‌زادگان جانشین علی نعمتی شد و محمد خدابنده‌لو هم در ترکیب اولیه سرخ‌پوشان پایتخت جای سروش رفیعی را گرفت. رضا عنایتی هم نسبت به دیدار با ملوان، 2 تغییر در ترکیب برنده اعمال کرد و علی‌اکبر رنجبر و محمد آژیر جانشین دانیال جهانبخش و فرشید اسماعیلی شدند.

2 تیم از ساعت 18:45 با قضاوت کوپال ناظمی و در حضور نزدیک به 10 هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی کار خود را آغاز کردند.  در دقایق ابتدایی مسابقه، خودروسازان بازی را بهتر آغاز کردند و پیکانی‌ها به دنبال ثبت گل نسخت بودند که تلاش‌شان در فرو ریختن دروازه پرسپولیس بی‌ثمر بود. رفته‌رفته بازی متعادل شد و 2 تیم بیشتر در میانه‌های میدان کار خود را دنبال می‌کردند. سرخ‌پوشان پایتخت که توانستند مالکیت توپ‌ومیدان را در اختیار بگیرند به دنبال تهدید دروازه پیکان بودند اما ایستادگی محمد ناصری در خط دروازه این تیم، اجازه گلزنی به بازیکنان پرسپولیس را نداد.

محمدحسین فلاح در دقیقه 37 سد راه حرکت مسعود ریگی شد که داور مسابقه برخورد فلاح با ریگی در محوطه جریمه پیکان را پنالتی تشخیص داد که محمدحسین کنعانی‌زادگان این ضربه پنالتی را به گل تبدیل کرد. بعد از گلزنی کنعانی‌زادگان، سرخ‌پوشان توانستند برتری یک‌گله خود را حفظ کنند و با وجود آنکه در واپسین ثانیه‌های نیمه نخست، صحنه مشکوک به خطای هند مهدی ترابی در محوطه جریمه پرسپولیس رخ داد اما داور مسابقه اعتقادی به پنالتی نداشت تا شاگردان اوسمار ویرا با برتری یک‌گله به رختکن بروند.

سرخ‌پوشان پایتخت نیمه دوم را تهاجمی آغاز کردند و به دنبال رسیدن به گل دوم بودند که روی ارسال مهدی ترابی، محمدحسین کنعانی‌زادگان در دقیقه 52، شب خوب خود را تکمیل کرد و دومین گل خودش و تیمش را به‌ثمر رساند. بعد از گلزنی کنعانی‌زادگان، حملات پرسپولیسی‌ها ادامه داشت اما فرصت‌سوزی‌های عجیب عیسی آل‌کثیر سد راه ثبت گل سوم پرسپولیس شد. پیکانی‌ها در دقیقه 62 اولین موقعیت جدی خود در مسابقه امشب را به‌دست آوردند که درخشش علیرضا بیرانوند اجازه گلزنی به شاگردان رضا عنایتی را نداد.

عیسی آل‌کثیر در دقیقه 71 در موقعیتی ایده‌آل برای گلزنی قرار گرفت اما بازهم نتوانست دروازه پیکان را باز کند و ضربه بد او را محمد ناصری مهار کرد. بعد از آل‌کثیر، اوستون اورونوف در محوطه جریمه پیکان صاحب موقعیت گلزنی شد که ستاره ازبکستانی سرخ‌پوشان پایتخت هم نتوانست از موقعیت به‌دست آمده استفاده کند تا همچنان بازی با نتیجه 2 بر صفر به سود پرسپولیس دنبال شود. اورونوف بار دیگر صاحب موقعیت گلزنی شد اما محمد ناصری در مقابل ضربه ستاره ازبک ایستادگی کرد تا او همچنان نتواند در قامت گلزن در مسابقه امشب بدرخشد.

پرسپولیسی‌ها در دقایق پایانی مسابقه به دنبال مدیریت بازی بودند و تلاش‌شان بر این بود که بتوانند در کنار حفظ 3 امتیاز، دروازه خود را هم برابر پیکان بسته نگه دارند. در نقطه مقابل، رضا عنایتی با تعویض‌های خود امید داشت که بتواند جریان بازی را به سود تیمش تغییر بدهد اما شرایط مطابق انتظار شاگردان اوسمار ویرا پیش رفت و آن‌ها توانستند از برتری خود حراست کنند تا در شبی که محمدحسین کنعانی‌زادگان 2 بار موفق به گلزنی شد، سرخ‌ها با کسب پیروزی 2گله به کار خود برابر پیکان پایان بدهند.

سرخ‌پوشان پایتخت با این پیروزی، 43 امتیازی شدند و با انجام یک بازی بیشتر نسبت به استقلال، هم‌امتیاز با این تیم به دلیل عملکرد ضعیف‌تر در بازی رودررو در رتبه دوم جدول باقی ماندند. در نقطه مقابل، خودروسازان بعد از 2 برد پیاپی، طعم شکست را چشیدند تا با 20 امتیاز و تفاضل 9- در رتبه یازدهم جدول باقی بمانند. پرسپولیس در دیدار بعدی خود روز یکشنبه نوزدهم فروردین‌ماه 1403 در هفته بیست‌ودوم لیگ برتر میهمان گل‌گهر است و در همان روز، پیکان در دیداری خانگی باید به مصاف استقلال خوزستان برود. از ساعتی قبل، 3 مسابقه تیم‌های ملوان بندرانزلی - صنعت‌نفت آبادان، استقلال خوزستان - فولاد خوزستان و شمس‌آذر قزوین - تراکتور تبریز در حال برگزاری است و در آخرین دیدار هفته بیست‌ویکم هم از ساعت 21 به میزبانی ورزشگاه پاس قوامین تهران، استقلال میهمان هوادار خواهد بود.

منبع: فوتبالی
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها