صعود دومین بوکسور ایران در انتخابی المپیک/ شروع تایسون با ناک‌اوت

بوکسور وزن ۸۰ کیلوگرم ایران، در گام نخست مسابقات جهانی انتخابی المپیک، حریف هندی را ناک‌اوت کرد.

صعود دومین بوکسور ایران در انتخابی المپیک/ شروع تایسون با ناک‌اوت

در ادامه رقابت‌های جهانی بوکس (انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس) که به میزبانی ایتالیا در حال پیگیری است، میثم قشلاقی مقابل «لاکشیا چاهار» از هند به روی رینگ رفت که موفق شد با ناک‌اوت حریف جوان خود، راهی دور دوم این مسابقات شود. 

بوکسور وزن ۸۰ کیلوگرم تیم ملی ایران، در راند سوم حریف خود را ناک‌اوت کرد تا دومین برد بوکسورهای ایران در این مسابقات را کسب کند. قشلاقی که لقب تایسون آسیا را هم از کنفدراسیون آسیا دریافت کرده است، در دور بعدی به مصاف برنده مبارزه ورزشکاران مکزیک و سنگال می‌رود.

پیش از این نیز دانیال شه‌بخش، ملی‌پوش وزن ۵۷ کیلوگرم ایران، برابر نماینده ونزوئلا که مدال نقره المپیک ریو را در کارنامه داشت به پیروزی رسیده بود. 

شه‌بخش و قشلاقی، هر دو سابقه کسب مدال نقره در رقابت‌های قهرمانی آسیا را دارند؛ ضمن اینکه شه‌بخش تنها بوکسور ایرانی است که سابقه کسب مدال (برنز) در رقابت‌های جهانی را دارد.

طبق برنامه این مسابقات، سه‌شنبه شب نیز علی‌حبیبی‌نژاد در وزن ۶۳‌.۵ کیلوگرم و مسلم مقصودی در وزن ۷۱ کیلوگرم به ترتیب برابر حریفانی از اتیوپی و فلسطین مبارزه می‌کنند.

تیم ملی ایران نیز با ۶ بوکسور راهی ایتالیا شده است. هدایت تیم ملی ایران را «فونتانا»ی کوبایی به عنوان سرمربی بر عهده دارد.

ترکیب تیم اعزامی ایران به شرح زیر است:

وزن ۵۷ کیلوگرم: دانیال شه‌بخش

وزن ۶۳.۵ کیلوگرم: علی حبیبی‌نژاد

وزن ۷۱ کیلوگرم: مسلم مقصودی

وزن ۸۰ کیلوگرم: میثم قشلاقی

وزن ۹۲ کیلوگرم: پوریا امیری

وزن ۹۲+ کیلوگرم: ایمان رمضان‌پور

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    به امید بردهای بعدی بچه های تیم ملی بوکس
    ایران🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها