۲ خرید جدید سپاهان می‌توانند مقابل الهلال بازی کنند

باشگاه سپاهان با استناد به قوانین لیگ قهرمانان آسیا ۲۴-۲۰۲۳ می‌تواند از دو خرید جدید خود مقابل الهلال عربستان بهره بگیرد.

۲ خرید جدید سپاهان می‌توانند مقابل الهلال بازی کنند

تیم فوتبال سپاهان از ساعت 19:30 فردا (پنجشنبه) در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا 24-2023 میزبان الهلال عربستان است. سپاهان تاکنون علی‌اصغر اعرابی (11 بهمن) و عیسی عباس (19 بهمن) را در پنجره نقل‌وانتقالاتی لیگ برتر جذب کرده است، اما بعضی اخبار حاکی از آن است که سپاهانی‌ها به استناد قانون لیگ قهرمانان آسیا 24-2023 نمی‌توانند مقابل رقیب عربستانی از بازیکنان مذکور استفاده کنند.  این در حالی است که یک منبع در باشگاه سپاهان به تسنیم گفت که دو خرید جدید طلایی‌پوشان مشکلی برای حضور در ترکیب سپاهان ندارند.

14021125112708903293953710

در بررسی‌های تکمیلی مشخص شد تنها نماینده ایران در مرحله یک هشتم نهایی فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا به استناد تبصره 30.4.1 قانون لیگ قهرمانان آسیا تا هشت روز پیش از برگزاری مسابقه مقابل الهلال اجازه اضافه یا اصلاح لیست خود را دارند. در متن این قانون آمده است: «پس از دریافت لیست ثبت شده باشگاه توسط AFC و پس از پایان مهلت مقرر، باشگاه‌های شرکت‌کننده می‌توانند حداکثر هفت روز قبل از اولین مسابقه خود در مرحله حذفی، به هر دلیلی هشت بازیکن را جایگزین یا اضافه کند، مشروط بر اینکه از حداکثر تعداد بازیکنان ثبت‌نام شده تجاوز نکند».

به اذعان گواهی  آرش شکرریز و  رسول باختر دو کارشناس حقوقی به تسنیم، زمان ثبت قرارداد (نه زمان رونمایی رسمی) در سازمان لیگ و صدور ITC مهم است.

پیگیری‌ها نشان می‌دهد باشگاه سپاهان هفت روز پیش از برگزاری مسابقه (حتی یک روز زودتر از موعد)، لیستش را با حضور هر دو خرید تازه وارد به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کرده است. با این اوصاف عیسی عباس و اعرابی بدون مشکل می‌توانند مقابل تیم عربستانی به میدان بروند.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها